A Kapcsolat.hu megújul.
Legyen ön is tagja egy jó közösségnek!

Mesterházy miniszterelnök-jelölt


2014. január 14. 14:00 | 58 hozzászólás

Mesterházy Attila vezeti az ellenzéki összefogás listáját. Második helyen Bajnai Gordon, harmadikon Gyurcsány Ferenc szerepel – jelentették be sajtótájékoztatón az MSZP, az Együtt-PM, Demokratikus Koalíció és a Liberálisok vezetői.

Mesterházy Attila bejelentette, megszületett az ellenzéki összefogás. Az MSZP, az Együtt-PM,a DK és a Liberálisok megegyeztek a közös listában, a közös miniszterelnök-jelöltben és az egyéni jelöltek koordinált indulásában. Ez világos választást ad a választópolgároknak.

Az MSZP elnöke szerint új magyar köztársaság kell, mert az Orbán-kormány társadalmi, gazdasági és demokratikus válságot okozott. A politikus szerint azért kell változás, hogy ne legyen éhezés, hogy európai bérek legyenek és munkahelyek jöjjenek létre.

Hangsúlyozta, közös kampány lesz, de egyik párt sem adja fel identitását, hozzátette: „ezzel győztes politikai konstrukció jött létre”. Az MSZP elnöke bejelentette, a következő napokban, hetekben el fogják mondani a választópolgároknak, miként képzelik el az ország jövőjét.

Bajnai Gordon szerint, van remény, ha van összefogás. Az Együtt-PM vezetője világossá tette: az a cél, hogy Magyarországból ismét egy normális ország legyen, ehhez kormányváltás kell, a kormányváltáshoz pedig összefogás.

Gyurcsány Ferenc elmondta, Mesterházy Attila kiváló vezetője lesz ennek a listának, mert az ő vezetésével jutott el az összefogás eddig a napig. Hozzátette: „Mesterházy jó miniszterelnöke lesz ennek az országnak.”

Fodor Gábor szerint a legfontosabb, hogy újra legyen egy olyan Magyarország, ami mellé „jó szívvel” oda tudnak állni a szabadságot szerető emberek.

Mesterházy Attila végül kiemelte, „az összefogásról zajló tárgyalások, és a megegyezés maga a demokrácia.”

Hozzászólások

dmolnar képe

dmolnar
4 éve

Pedig szerintem de...

Mert azt azért minden résztvevő fél tudja (és ezt elég sokszor ki is nyilvánították), hogy ha nem képesek működőképes és sikeres kormányzást nyújtani, akkor nem négy év múlva, de fél év múlva visszavárhatjuk a jelenlegi rablóbandát. De akkor aztán valóban vagy tíz évre bebetonozva. Szóval, ahogy én látom, akkor Mesteházy most miniszterelnök jelölt és az is lesz, ha a választásokat megnyerik. A többi jelen pillanatban oktalan félelem, mert a tét túl nagy ahhoz, hogy bárki is kockára tegye oktalanul...

plalyA képe

plalyA
4 éve

Kedves Victorb!

Amellett, hogy a dmolnár által leírtakkal egyetértek, fel szeretném hívni a figyelmedet néhány apróságra.

A magas államadósság nem jelenti azt, hogy nem lehet állami vállalatokat üzemeltetni. Ez merő tévedés. AZ USA 2013-as államadóssága 17 trilliárd dollár,ennek a 50% -át az állami vállalatok finanszírozzák.

Magyarország is jobban járna, ha az állami vállalatok tudnák finanszírozni az adósság jelentős részét. Ugyan is ezt azt is jelenti egyben,hogy a kifizetendő kamat jelentős részét saját magának fizeti ki az állam.

Aztán azt sem szabad elfelejteni hogy az előző FIDESZ kormány semmi mást nem csinált mint a Horn kormány eredményeit élvezte. Amikor ez kifulladt akkor rögtön csávába kerültek Gondolj csak bele, hogy 2001-ben már közel sem volt akkora a növeledés mint mondjuk 1999-ben, vagy 2000-ben. Aztán azt sem szabad elfelejteni, hogy két igen fontos dolgot „élt fel” a FIDESZ- kormány. Az egyik a Horn kormány nyugdíj igérvénye amely 6 ezer milliárdra rúgott akkor, ( amivel például ha jól sáfárkodnak akkor a nyugdíj átalakítást végre lehetett volna hajtani) a másik a nyugdíj átalakítás költségeire félretett összeget- ugymond „gazdaságélénkítésre” fordította ( a vissza nem térítendő Széchenyi hitel és társai –ami nem hozta meg a kívánt eredményeket- magyarul elment a pénz és nem volt kimutatható haszna)

Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a magyar deviza tartalék 10 milliárd Euró közelében volt.

1999 ben a FIDESZ kormány meghirdette a 10 éves futamidejü fix kamatozásu állampapírokat- nem vették figyelembe hogy ezzel „befagyasztják” a kamatozást. Amikor kitört a válság ez akkora terhet jelentett hogy a kifizetés elvitte a felhalmozott tartalékokat.

(bár az igaz hogy a fix kamatozásu papírok kamatgörbéje kedvezőbb, mint a változó kamatozású állampapíroké a kamatszolgáltatás szempontjából, de nem egy pénzügyi válság esetén. Akkor nem érvényesül a kamatgörbe csökkenő tendenciája, hanem az ellenkezőjére fordul a kamatgörbe. Ez tehát akkora hiba volt, hogy majdnem bedöntötte a magyar gazdaságot.)

 Tehát az mondható el, hogy a Gyurcsány kormány kényszerhelyzetben volt ebből a szempontból. Továbbá a Gyurcsány kormány érdeme az is, hogy a kedvezőtlen fordulat ellenére, a Magyar Állam deviza tartaléka 2009-re 37 milliárd euró lett és bár a belső államadósság növekedett, de pontosan a magán nyugdíjpénztárak a deviza tartalék és a kinnlevőségek, valamint az export-import javuló mérlege miatt a szolgáltatás nem érte el a GDP 15 %-át sem. Jóval kedvezőbb volt a pénzügyi egyensúly, mint mondjuk 2012-ben amikor is ugyan a belső államadósságban javulás ért el a FIDESZ kormány( a magán nyugdíjpénztárak lenyúlt pénzével- de ez csak igen rövid távú javulást eredményezett és 2013-ra megint 80% fölé került az államadóság. A romló teljesítmény (export-import) a kinnlevőségek csökkenő tendenciája, valamint a devizatartalék felhasználása (az idő előtti adósságszolgáltatásra) azt eredményezte, hogy a valós helyzet mintegy 10 %-os romlást idézett elő. Ha valakire haragudni akarsz - akkor haragudj Orbán Viktorra, mert a nagyívű gazdaságpolitikája ezt eredményezte- szemben a Matolcsy által meghirdetette Jövőképünkkel ( Ettől még az is jobb lett volna, ha elfogadja a Matolcsy javaslatát – by 2009 március 24.)

Kedves Victorb, ez a nagy helyzet. És akkor nem írtam a felesleges dolgokról, mint a bankadó, a rezsi csökkentés álságos hangoztatása, miközben nem történt más, mint az adó oldalak közti átcsoportosítás aminek adóemelés lett a következménye. Magyarország immár a legmagasabb helyet foglalja el Európában, a képzeletbeli dobogón az adók számában és nagyságában.

Úgy hogy, aki az Orbán kormány adócsökkentését dicsőíti, az fizesse meg az adóit - én azt mondom. Én inkább valós adó csökkentésre szavaznék- olyanra, amikor nem az adó, az állam fő bevételi forrása, hanem az állami vállalatok nyereséges volta – és ehhez nem sok köze van annak, hogy mekkora az államadósság. 

katiicabogar képe

katiicabogar
4 éve

Azt hittem, ha meg lesz az annyira áhított összefogás - attól kezdve nem is lesz vitatéma, csak arról lesz szó, hogy hogyan, mit is lehetne segíteni az összefogásnak abban, hogy az Orbán-kormányt le lehessen váltani. Tévedtem :(

Kataaa képe

Kataaa
4 éve

Én elhiszem, hogy Mesterházy Attila a  miniszterelnök jelölt, azt is, hoyg az MSZP nem jelöl mást. De a választások eredménye  még csak ezután  lesz... Az, hogy valaki jelölt, azzal még nem dőlt el semmi...

dmolnar képe

dmolnar
4 éve

Csak két kis (amúgy bazi nagy) tévedés. 

1./ A külföldi beruházó sem viszik kia teljes nyereségét, hanem mondjuk új beruházásokat is végrehajthat és terjeszkedhet. (lásd: TEVA, vagy éppen GE, Audi, stb.)

2./ A hazai beruházó (vagy inkább tőkés) nagy ívben tesz a hazafiságra, amikor üzletről van szó. Lásd: Széles üzemei Romániában és Bulgáriában, Demján, vagy éppen Csányi. Ha nem kedvező a beruházói környezet, hát úgy elhúz innen a tőkéjével, mint a darvak.

És még egy aprócska bibi.. Az első fidesznyik kormány 2001-től beindította a "gründoljunk lakást állami támogatásból" akcióját., ami évenként olyan 150-200 milliárdos kiadással terhelte meg tizenévekre az államháztartást. 

A mostani rombolás nyomán pedig (magánnyugdíjpénztár lenyúlása, mindenféle különadók és egyebek, az államadósság egy jottányit se csökkent. Oszt akkor?)

victorb képe

victorb
4 éve

Kedves sphagin!

A beruházási ráta valóban sok mindenre hatással van, de nagyon nem mindegy, hogy ki a beruházó. Ha a beruházó külföldi, akkor, bár feltehetőleg teremt munkahelyet, ezzel adót fizet meg, de nyereségét szinte mindig kiviszi az országból. Ha a beruházó magyar, esetleg maga az állam, akkor a nyereség itt marad, tehát lényegesen előnyösebb.

Ezt az előnyt csak akkor lehet elérni, ha valóban vannak magyar illetve állami beruházások, ami nemigen lehetséges, ha magas az államadósság. Tehát ok-okozati összefüggés is van.

Maradjunk annyiban, ha magas az államadósság, akkor a jövőt éltük fel. Erre szolgáltak a százalékok.

Ez viszont sem az én, sem pedig a valóság kifacsarását nem jelent, legfeljebb azt, hogy Te csupán azt látod meg, amit meg akarsz látni. Az első MSzP kormány negyedével tudta csökkenteni a GDP-arányos államadósságot, az első Fidesz-kormány folytatta a tendenciát, megalapozva evvel egy nyugodtabb jövőt. Sajnos, a következő két kormány visszarohasztotta az országot arra a szintre, amivel az első MSzP kormány indult. Ez volt igazán az ország kifacsarása. Ezért nagyon sokat tett a Te főnököd. Haragom tehát nem véletlen, mikor a neve szóba kerül.

 


sphagin
4 éve

Kedves victorb !

 

A kifacsartsággal kapcsolatban lódítasz !
Az általad felsorolt adatok nem tükrözik az ország kifacsartságát !
Az adóságráta alakulása helyett, a beruházási ráta mutathatja meg az igazi képet, sőt, az adóságráta lehet még rosszabb is, de a beruházások mégis egy feltörekvő képet mutathatnak és hosszabb távon javíthatják az adóságrátát is.

Beruházások nélkül viszont tényleg kifacsart ország leszünk !
Itt tartunk most !

Remélem, hogy már érthető !

Az államadóság állítólag 3 éve stagnál !
Papíron persze, lehet, hogy így van, csak nem mindent vesznek ebbe bele !

Ezért írtam dolgokat, amik még nincsenek benne !

A lényeg a kifacsartsággal kapcsolatban az az, hogy ez amit te írtál, az nem mutat semmit eben a kérdésben !

A beruházási ráta lakulása annal inkább !

Ez pedig a béka feneke alatt van !

Még az amortizációs költségeket sem fedezi !

Az értelmezési dolgokat neked kellene megtanulni és nem másokat hülyének nézni !

Ami a fejtörődet illeti, annak a statisztikának hiszek, amit én hamisítok !
Ezt nem én mondtam, de ide illik !

A százalékokkal lehet ügyeskedni. Az összeg azonban nő és folyamatosan évről évre !
A forint erőssége ugyanis elég markánsan belejátszik a százalékok akakulásába.
előfordulhat, hogy semmit nem teszünk és mégis változnak a mutatók.

Én azt is figyelembe venném, amit eltitkolnak itt egyesek, hogy a kép szépen alakuljon !

A FIDESZ például szépen elhallgatja, hogy amikor átvette a kormányzást, akkor már Bajnaiék 3.9 %-ra tornázták le az adóságrátát, úgy, hogy közben az ország fejlődési pályán maradt és a beruházások nem csökkentek drasztikusan !

A FIDESZ innen vitte le a mai szintre úgy, hogy közben eltünt 3000 milliárd forint és ezzel gyártott egy olyan adósságot, amit a mai napig nem számol el sehova és a beruházások a nullára csökkentek szinte !

Ez az igazi kifacsartság !

Kifacsarják a valóságot veled együtt ! 

 

victorb képe

victorb
4 éve

Kedves sphagin!

Újfent meg kell állapítanom, hogy az értő olvasás nem kenyered. A számok sem a Te világod.

Mi is volt a lódítás??? Mondtam, esetleg írtam, hogy csökkent az államadósság? Nem mondtam és nem is írtam.

Sőt, szóba sem hoztam az összeg kifejezést. Csak Neked is mindenről ugyanaz jut az eszedbe...

Szerinted a kérdőjel mit jelent???

Egyébként egy csepp kis fejtörő: Ha a GDP nem nő és a GDP-arányos államadósság sem nő, akkor mennyivel nő az államadósság?

 


sphagin
4 éve

Már megint lódítasz !

Az államadóság nem csökkent, hanem nőtt !

Hiába trükközöl a százalékokkal, az összeg az nőtt !

Még akkor nem is beszéltünk az elsíbolt 3000 milliárdról, amit majd később kell megadnunk nyugdíj formájában.

Amit ezzel kapcsolatban bemutatnak. köze nincs a valósághoz !

Azokat az elkötelezettségeket, amelyek meghatározzák a későbbi kormányok mozgásterét ebben a kérdésben nem is ismerjük !

Arról nem is beszélve, hogy  a 2014-est még nem ismerjük, csak feltételezik,

Persze el lehet dugni dolgokat, vagy átvinni másik évre, hogy a választáson szebbnek tünjenek az adatok.

A kifacsartságot a beruházásu ráta mutatja meg a legjobban !

Ebből látszik ugyanis a legjobban, hogy mire telik, mennyire vagyunk kifacsarva !

Ezzel dicsekedjél ! 

 

victorb képe

victorb
4 éve

A kifacsart országról:

GDP-arányos államadósság:

1994: 81% (MDF)

1998: 61% (MSzP-SzDSz) (-20%)

2002: 55% (Fidesz) ( a kifacsart ország) (-6 %)

2006: 66 % (MSzP-SzDSz) (+11%)

2010: 82% (MSzP-SzDSz) (+16%)

2014: *****79-82%???? (-3...0%?)

http://4.bp.blogspot.com/-yELnXe3u96Q/UNBRZZRkfwI/AAAAAAAAA_c/HpJXED0bUX...

Erika1 képe

Erika1
4 éve

Bizony  jó  lenne , ha  többen  írnának  is  ,mert  szerintem  vannak  még  sokan  ,csak  nem  aktívak  .

 

bibi666 képe

bibi666
4 éve

Akkor jól emlékeztem, én is erre gondoltam..

Jó lenne ha többen visszajönnének....

katiicabogar képe

katiicabogar
4 éve

NewTiborc (szerintem) a régi kapcsolaton is jelen volt - csak aztán amikor ez a portál lett helyette, hűtlen lett - de végül visszatért :)

bibi666 képe

bibi666
4 éve

Kedves Tiborc!

 

Ismerős vagy egy másik portálról........

Bocsánat hogy "belevauzom", de teljes mértékben igzad van!

 Pár héttel ezelőtt bennem is voltak kétségek a hatékony együttműködés tekintetében, de most hogy megörtént az összefogás, mindent félre kell tenni, és csak pozítív energiát szabad sugározni mindenhol mindenki felé

Ha már a pártvezérek összefogtak, fogjunk össze mi is...

NewTiborc képe

NewTiborc
4 éve

Üdv a fedélzeten!

Kiváncsi vagyok rájössz-e ki vagyok? Annyit, közeli jó ismrősöd.

Üdv.: NewTiborc

NewTiborc képe

NewTiborc
4 éve

Kedves ZSADIzene

Isten ments, dehogy akarok én beléd kötni,csak arra kértelek benneteket,hogy legyetek olyan szívesek és ne károgjatok. Hidd el senki egészségének nem tesz jót. Aki mot gőzerővel nem a pozitiv dolgokról beszél, az  viki malmára hajtja a vizet. Nem elég amit a jobboldal művel? Még Ti is segítetek elriasztani a szavazókat?

Biz Isten nem értelek benneteket. Hol a pozitiv töltés? Inkább arra kell törekedni minden közösségi oldalon, hogy a kétkedők áltendüljenek a mi oldalunra. Könyörgöm, ne legyetek olyanok, mint a Bartus koska Népszava.comon. Amig nem volt öszefogás az volt a baj, most meg az a baj, hogy van összefogás.  Nos Ő egy nagy pampogó, könnyen teszi Amerikából, jöjjön haza és mutassa meg ki  a legény a gáton.

Erika1 képe

Erika1
4 éve

Katám  ,hidd  el  Mesterházy  Attila  a Miniszterelnök  jelőlt, s  mivel  ez  továbbra  is  az  MSZP  joga  ,  bííhatsz  benne  nem  jelől  Attila  helyett  mást  .Január  25-én  hivatalosan  is  be  fogják  az  arénában  jelenteni  .

Te  tényleg  támogatod   ,"csak  "   megkérdőjelezed  a  M.E.  személyét  ,amiről  az  összefogók  megegyeztek  ............

Az  MSZP  biztos  támogatja az  összefogást  ,miután  ahogy  klaszikust  idézzek  " Attila  kiválóan  vezényelte  le  a  tárgyalásokat  "  ,  nyilatkozta   Gyurcsány  Ferenc  .

 

 

pamagd képe

pamagd
4 éve

Én úgy emlékszem, hogy 2002 elején nagyon lehetett érezni, hogy nincs pénz.

Előtte a Fidesz megemelte a minimálbért - ész nélkül. Persze hogy az embereknek jól jött a pénz, csak nem jól volt megtervezve...
Megemelte 2001-ben a köztisztviselői béreket. A határozat az volt, hogy 100 %-kal. Ebből kapásból odaadott 70 %-ot. Csak tátottam a számat. A pénz jól jött, de roppant furcsa volt...
Bérfeszültségek keletkeztek, a közalkalmazotti bérrendezést muszáj volt megcsinálni.

Arról volt szó, a köztisztviselői béremelésből a visszamaradó 30 %-ot 2002 elején adják. Aztán sehol nem volt.
(Sőt !!! a béremelés beetetése során a sajtó tele volt azzal, hogy a Fidesz harsogta, hogy a köztisztviselőknek jár majd 14. havi fizetés is !!! Aztán 2002 elején elkezdtem bogarászni a kinyomtatott törvényt, mikor is adják - hát mit ad Isten, a törvénybe már nem került bele...)
Nem fizették ki rendesen a Nemzeti Színházon dolgozó embereket. Pontosan meg nem mondom, kit és mit, közgazdaságtan ellen be vagyok oltva, de tele volt az újság ilyen cikkekkel.
Létre kellett volna jönnie valamilyen szintű bírósági testületnek (pontos névre nem emlékszem), nem kapták meg a megígért pénzt.
Stb. Rengeteg újságcikk volt, ami azzal foglalkozott, hogy itt meg ott hiányzik a pénz, ígéret ellenére sincs.

Aztán jókora aknamezőt hagyott maga után a kedvezményes lakáshitelezéssel. Ennek volt egy olyan ága is, hogy köztisztviselői lakáshitel. Még a legtisztességesebb kollégák is meghülyültek és számolgatták, hogy milyen furfanggal-protektorral-okirathamisítással tudják megoldani, hogy még vegyenek lakást a meglévő mellé, mert milyen jó lesz a gyereknek...

Szóval ki volt facsarva az ország 2002-re.

Azért Medgyessytől azt vártam, hogy közgazdász létére és kormányzati tapasztalattal a háta mögött gatyába rázza az országot. Ehelyett nem volt elég erőskezű vagy nem volt elég körültekintő vagy csak nem volt elég dörzsölt... és mindegy is, hogy az SZDSZ vagy az Mszp akkori vezetése - akik minimum elengedték a kezét - csinálta ki... de elgáncsolták. És az is mindegy, hogy forma szerint végül is ő mondott le... nem volt jobb választása, csak rosszabb.
Nem Gyurcsány puccsolta meg... ő csak kihasználta a kedvező alkalmat.

lilla- képe

lilla-
4 éve

Tudod hányszor éltem át az életemben általános béremelések idején, hogy az addig szerzett javaimat elvesztem?!

Kezdődött azzal, hogy 990 Ft kezdőfizetés után --duplájára nött egy bérrendezés után, aztán ezután már mind csak negatívan érintett--ahogy az évek teltek--mindig odakerültél a bértáblábra aljára/közepére ...

Medgyessy:

bizony megtette a béremelést (és ismét a bértábla okán a kategóriámnak megfelelő bér--meg bérfeszültség :) )

Azt nem tudom osztogatott-e és csak ez volt -e a hibája, de bizony összeugrott az szdsz-szel, aki akkor már igencsak elővette a más logikát:

mit is tartsunk fenn az intézmények közül állami közös fenntartásban az adókból és az állami vállalatok nyereségéből és mi kerüljék vegyes fenntartásba--vagy mi legyen teljesen privatizálva.

Ha jól emlékszem Medgyessy az autópálya építkezések miatt (infrastruktúra fejlesztés okán) szembe került az azt szorgalmazó Csillag Istvánnal---és az mszp pedig nem védte meg. Lemondott--és elfogadták a lemondását.

Nem volt puccs meg hasonlók--a korabeli 2004-es újságokból pontról pontra visszakereshető.

 

Hornnak pedig kötelező volt koalíciót kötni, mert a külföldi mozgásterét csak így tudta kinyitni. Nem tudta viszont társadalmi közmegegyezésre feltenni a fenti kérdést--bár óvatosan próbálta, de a fidesz akkori retorikája miatt választást vesztett. A fidesz rombolás akkor kezdődött----először csak a gazdaságot célozta a demagógiája, aztán a lelkeket is. Egyszer kiírtam egy MNO cikk jelzősorát és komolyan aggódtam, hogy mi lesz itt. Hát itt is van Selmeczi és Hoppál és Zsigó formájában.

 

///egyébként ez a kérdés azóta is a levegőben---és gyanítom ismét és ismét előkerül---bárki is lesz kormányon, mert Orbán most bizony ezt a kérdés ""üveggyöng osztogatással "" elfedi.//

Mentálisan és emócionálisan is a földre vagyunk vetve---

 

Én ezért örülök ma az összefogásnak, hogy esély támadt mindezzel a förtelemmel szembe menni.

Hogy elhisszük-e, hogy az intézményrendszer fenntartása --a készenléti állapotának fenntartása --drága és változtatásra szorul---hogy itt senki semmit el nem lopott (ez is fidesz retorika)--hogy számos volt az, aki saját zsebre dolgozott----hogy a pártfinanszírozás megoldatlansága máig igényel fekete és szürke pénzeket, és az ahhoz való hozzájutás bizony  zürös kissé---

((aki pedig belemegy abba nagy rizikót vállal, és Zushlag módon végezheti---(a fideszből ilyen aliga van mert egymás kezét el nem engedik))

No szóval van még mit ki és megbeszélni, mert a lepel alatt bizony ott van.

Most mégis az a legfontosabb, hogy élhető ország legyen és a többit majd megoldjuk  közös középutat lelve!

 

 

 

ZSADIzene képe

ZSADIzene
4 éve

Nem neveztem meg... Pont azért, mert látom, még Te is "ekézed"...
Mi a fenét csinált volna, ha egyszer kirúgták alóla a széket?... Legyen HÁLÁS?
Ez nem éppen politikai kategória még ilyen intelligens ember esetében sem.
Senki sem lehet angyal... Ember legalábbis nem...

Továbbá:
Hogyhogy nem volt meg a fedezet az amúgy valóban szégyenletesen alacsony (remélem, EZT Te is belátod, hogy így volt!?...) illetmények emelésére a közakalmazotti szférában??
Ez érdekes...
A Fidesztől egyebet se lehetett hallani akkoriban, mint hogy az előző 4 év alatt ŐK "spórolták össze" a közalkalmazotti illetmények emelésére valót...
Akkor most ki ámított kit?

Amióta csak az eszemet tudom, minden érában a "hétköznapi emberek" azon morfondíroztak (hol halkan, hol hangosabban): HOL A PÉNZ?!
Az a rengeteg pénz, ami a telhetetlen államkasszába befolyik évente különféle címeken.

A szövetségnek én is híve voltam, s vagyok, bár bevallom, nem minden tetszik, pl. a lista...
Valahogy eszembe jutott, mikor Horn összeállt (a népakarat kívánságára, mert egyébként szükségtelen volt a "KOALA" 94.ben!) a Szadesszel, és ők a "kicsiségükhöz" képest NAGYOBB jogokat követeltek maguknak.
Ugyanez játszódott le 2002-ben is!
Pl. Ők követelték ki a főiskolás, és egyetemi minimálbért, na EZ volt az, ami jócskán elszalasztotta a hiányt!
Volt nekem is olyan munkatársam, akinek az addigi EGYSÉGES minimálbérhez (asszem, 50 e ft volt) képest emiatt iskolatitkárként éppen a DUPLÁJÁRA (100 e ft) kellett emelnem az illetményét az átsoroláson szept. 1-től.
Óriási bérfeszülségek keletkeztek!
Ehhez csak az 1994. januári ÚJ közalkalmazotti illetménytábla volt hasonlatos...

 

Plessatt képe

Plessatt
4 éve

Nekem is az a véleményem, hogy elég a fanyalgásból és ezt magamra is értem, hiszen jó magam is elég kritikát fogalmaztam meg. Most azonban egy új helyzet van és a várt siker érdekében "össze kell zárni"! Ezt a pár hónapot próbáljuk meg békességben megélni és lehetőségeink szerint segítsük az összefogást gyözelemre.

ZSADIzene képe

ZSADIzene
4 éve

Kedves Tiborc!

(Déjá vü érzésem van, de mindegy...)

Pont belém kellett kötnöd?!
Te is olyan vagy, mint a rossz pap, aki azokat a híveket ostorozza a templomban, hogy nem járnak templomba, akik ott ülnek! :P

 

dmolnar képe

dmolnar
4 éve

Kedves ZSADIzene!

Oszt miért nem akartad megnevezni? Azzal ugyan nem követsz el hibát, meg senki nem fog érte megszólni, ha neked Medgyessy szimpatikus... Van ilyen. nekem is az volt jó ideig, mert azt hittem (vagy akartam hinni?) , hogy egy közgazdasági szakember, bankár és volt pénzügyminiszter olyat nem csinál, hogy fedezet nélkül szórja a pénzt. Kiderült (sajnos), hogy tévedtem. Levontam a következtetéseket belőle, mint ahogy másoknál is..  A lemondás történetére én is emlékszem, Próbált zsarolni és nem jött össze..  Van ilyen, ez is a politika művészetéhez tartozik, komproisszumokat kötni, meggyőzni, szövetségeseket szerezni... 

De ennek semmi köze a mostani szövetségkötéshez. Most a hangsúly azon van (szerintem), hogy támogassuk a választási győzelmüket. Legalábbis az én értelmezésem szerint. Visszanézheted, jó pár éve írom nagyjából ugyanezt. Most, bár nem maradéktalanul (mert hiányolok még egy-két  résztvevőt) de elégedett vagyok azzal, ami történt, mert úgy néz ki, van valóságos esély, ha eln nem rontjuk (vagy ők el nem rontják) a győzelemre. Amiben nem a győzelem a fontos, hanem az, hogy az ország visszatérjen újra egy normális útra a mostani helyett. 

Most úgy érzem, hogy minden résztvevő megértette, hogy vagy közösen csinálják, vagy mehetnek a lecsóba. Velük együtt meg az ország is. Éppen ezért én sem fogom se a "megmondtam előre" se a "jaj istenkém, most akkor mi lesz, ha nem úgy lesz" lemezt feltenni, amíg azt látom, hogy bár színes a tábor és hála istennek nem egy a zászló, de egy a cél és mindenki azon görcsöl ezerrel...

faluvegi képe

faluvegi
4 éve

Egy dolog vilagos, A demokratikus partok kozott megszuletett a vegleges megallapodas. Ezen mar egy felelos politikus sem akar es nem is fog valtoztatni. Mostantol harom lehetoseg kozozul lehet valasztani.

Az egyik a demokratikus osszefogas partjaira valo szavazas, a masik a szavazastol valo tavolmaradas, mig a harmadik a fidesz diktaturajanak teljes kiepitesere torteno szavazas. (A tavolmaradok is ezt a harmadik valtozatot "tamogatjak")

Azok, akik a demokratikus osszefogas gyozelmet kivanjak, hagyjak abba a tudalekos josolgatast, a megegyezes "hibairol" valo sapitozast, a demokratikus osszefogas partjainak mar semmilyen modon meg nem valtoztathato megallapodasanak a kritikajat,

Mostantol kezdve a demokracia hiveinek a feladata az osszefogas teljes erobol valo tamogatasa, mert csak ez vezethet akar csak egy egyszeru, akar egy esetleges folenyes gyozelemhez.

.

NewTiborc képe

NewTiborc
4 éve

Tisztelt fanyalgó Hölgyeim!

Nagyon szépen kérem Önöket, hogy próbáljanak meg úgy viselkedni, ahogy ebben a helyzetben egy reálian gondolkodó ember teszi. Mi várható a egyszerű meggyőzendő honpolgártól, ha itt ezeket olvassa? Gonolkodjunk egy kicsit máok fejével is.

A Meggyesi osztogatása jó vot és betartotta igéreteit? Ez igaz, de az már gond volt, hogy nem volt meg a fedezete. Sajnos a gazdasági bajok akkor kezdődtek. Gazdasági embr lévén látnia kellett volna mi lesz a fedezethiány övetkezméne. Ennek ellenére én nem haragszom rá, mert minden ember tévedhet. Szerintem nem illik olyan dolgokat valakire ráfogni, amiről nem Ő tehet. Mellesleg a Megyó szépen elhúzott külföldre és időnként hazajött nyilatkozni amelyekben rendre kritizálta a Gyurcsányt s az MSZP-t is, többek közt Attilt is, saját fülecskémmel hallottam. Nem volt szép Tőle. Még a Hír tv-be is képes volt beülni.

Egyet tudok tanácsolni annak aki fanyalog, szavazzon a fieszre, mert szerinte az elmút nyóc év Gyurcányostúl, mindenestül rosszabb volt mint a mini diktátor műve. És még egy dolog, a gyűlölet rossz tanácsadó, mert itt egyesek már megint vádaskodnak és nem veszik észe, hogy pontosan Ők ekéznek. Szépen kérek mindenkt, legalbb pár hóapig éljünk békében..

ZSADIzene képe

ZSADIzene
4 éve

Most jól visszamásztam, hogy lássam, mit is írtam, ami nem érthető.
EZT:

"Én még emlékszem 2002-re, mi lett a vége: egy intelligens ember be lett áldozva a hatalommánia oltárán! :(((
Továbbá:
Gyurcsány és Orbán egy tőről fakad... "

A lényeg ebben a mondatban ITT van : 2002-nem MI LETT A VÉGE?
Medgyessy Péter félreállítására gondoltam.
Nem akartam megnevezni, azt gondoltam, kitalálod...

Nehogymár ő mondott le, ugyan, ugyan! Hiszi a piszi!
Ő minden volt (pl. intelligens ember!...), csak nem hataloméhes!
És egyetlen minel, aki betartotta a választási ígéreteit.

A második mondatra inkább priviben válaszolok majd.
Most elég legyen annyi, senki sem tudja átlépni a saját árnyékát...
 

ZSADIzene képe

ZSADIzene
4 éve

Nekem sem, Katicám!

Ha valakinek kétségei vannak engem illetőleg, nézze már meg, milyen városban élek...

Csak bizony egyet kell értsek Erikával is abban, miként ő, én is látom a veszélyeket, és biztos vagyok benne, TE is, de választanunk KELL:
A nagyobb és a kisebb veszély között...

De a fő lényeg: VÁLASZTANI!!

"Átok reá, ki gyávaságból,
Vagy lomhaságból elmarad"

/Petőfi Sándor/

 

 

Kataaa képe

Kataaa
4 éve

Szerintem várjuk meg a választásokat, annak eredményét és a jövendő baoldali kormányzati munka eredményességét. Akkor is ráérünk a személyi kérdéssel fogalalkozni. Még az  sem biztos, hogy Mesterházi Attila lesz a miniszterelnök. Ő  most az ellenzéki lista  vezetője és a miniszterelnök jelölt.  A múlttal kár fogalalkozni, változatni azon nem tudunk. Akkor  abban a helyzetben  azt tették a  politikusok, a jelöltek. Biztos, hogy most másképpen gondolják. Ne fanyalogjunk, ez van most. Nekümk az a dolgunk , hogy tamogassuk őket. Én azt teszem...

Erika1 képe

Erika1
4 éve

Szóval  ha  valamiről  nem  beszélünk  ,  az  nincs  is  ?  Szép  kis  demokrata  hozzáállás  .

Én  nem  fanyalogtam  ,  elfogadom  ,de  látom  a veszélyt  is  -  ennyi  !

dmolnar képe

dmolnar
4 éve

Hogy őszinte legyek, nekem se.. Percig nem okoz gondot... 

dmolnar képe

dmolnar
4 éve

Nos az akna akkor van ott, ha akarod... Meg ha írod, únos untalan. Kérlek, nézz utána, mikor írta le először Gyurcsány és a Dk, hogy teljes ellenzéki összefogásra van szükség. Nagyon nézz utána.. (Én akkortájt voltam MSZP választókörzeti tájékoztatón, és bizony ott akkoriban más volt a hang.. "Egyedül is győzünk!").

Akkor mi a kétesélyes? Akik most az együttműködés mellett döntöttek, azokat hagyd már ki a fanyalgási körből, mert nem én írtam "Támogass, vagy halgass". Nemdebár? 

Ne dugd semmidet sehova. Csak gondolkozz el, mit írtál eddig és mit írsz most... 

Erika1 képe

Erika1
4 éve

Miért  ferdítesz  ?

Én  csak  azt  írtam  "a dk  kétesélyes  !" - ezt  vállalom is  ,  felesleges  kötőzködnöd  .Majd  meglátjuk    kinek  lesz  igaza  , ezt  az  idő  eldönti.

Az  akna  akkor  is  ott  van  ,ha  nem    keressük  , amúgy  mindannyiunk  láttuk , az  ország  érezte  is  , már  a  koaliciós  kormányok   felrobbantott " aknáit " .

Erről  döntöttek  is  a választók  , azt  tudjuk  hogyan  ,  az  szadesz  megszünt /pont  Fodor  alatt/ és  az  MSZP-t  is  büntették  rendesen  .Kár  a fejünket  a homokba  dugni  .

 

katiicabogar képe

katiicabogar
4 éve

Nagyon egyszerű a képlet Zsadi. Vagy "túl sok szín" - vagy Orbán. Számomra a választás nem nehéz.

dmolnar képe

dmolnar
4 éve

Érdekes.. Az a bajom ezzel, hogy nem tudom mit gondolsz. A szövegből meg nem kiolvasható. Egy vadalany? Mitől? Balról meg megfogják a márnát? Ez most jó vagy rossz? Eddig csak Lilla beírásai voltak homályosak és ködösek mint Albion, de hogy most te is csatlakozol... Mi vagyok én? Rejtvényfejtő? 

Kovácson kívül én nem tudok mást, akit 2002-ben félreállítottak. 

A mostani szövetség - és ebben igazad van - kikényszerített lépés volt. Csakhogy ugyanilyen kikényszerített lépés mondjuk Németországban a CDU-SPD nagykoalíció. És mégis működik.  Az, hogy a jobb, kivált a fidesz által támogatott szélsőjobb mit fog csinálni egy győztes választás után, azt pedig borítékolni merem, mert lesz itt hídfoglalástól a gyújtogatásig minden, nem szólva a választás tisztaságát megkérdőjelező ezernyi ügyről. Ha ezektől tartassz, jogos a félelmed és még vígasztalni se tudlak mert a tek-nek nevezett förmedvény a rend fenntartásában nem lesz partner, az biztos, se az ügyészség.

Ezért kell nagyarányú győzelem, ha lehet és ezen kell ezerrel görcsölni és ezért nem szabad se így, se úgy túl finnyásnak lenni. Amúgy ha valakit féltessz, ne Attilát féltsd... Neki akkor is meglesz a vajas kenyérre való, amikor te már a padlódeszkát nyalod...:0) (meg a többieknek is).

Szerintem meg te is megmondhatod az őszintét, mert különben csak bambul az ember gyereke "Hát ennek meg mi baja?". Ez nem a politológusok privilégiuma (bár mondanák valóban az őszinte gondolataikat, de ők is egyensúlyoznak).

 

ZSADIzene képe

ZSADIzene
4 éve

Én sem gondolnám a szocikat pokolcsinálóknak, Katicám!
Ilyen eszembe se jutott.

A gond az, hogy túl sok a szín... és az csak a szivárványban fér meg jól egymás mellett úgy, hogy nem akar egyik se domináns lenni.

A határozottság, a tudom, mit akarok, mit csinálok, s hogyan, az szükséges, és nagyonis rendben van.
DE!
A túlzott nyomulás nekem nem szimpi. 
Márpedig itt EZ történt... :(((
És ennek az engedékenységnek meg lesz az ára, nem is kicsi!

 

 

ZSADIzene képe

ZSADIzene
4 éve

Pokol...
Igem. el FOG szabadulni, jobbról is, balról is. bár főleg jobbról, már el is szabadult...
Egy tőről... igen....
Egy a vadalany, kettő ojtással...
Balról meg megfogják a márnát, mint már volt rá példa...
Kovácsra gondoltál? ... Hmmm akkor azt mondom: Is...

A döntés úgy gondolom, nem helyes, hanem szükségszerű, és kényszerű, azaz a jelenlegi helyzet szerinti legkevésbé rossz... Figyi csak Bajnai reakcióját!...

Ma hallgattam az imént 6-kor a rádióban az Ütközőt. Érdekes volt... Főleg nekem, mert ott egyik politológus ugyanazt "vízionálta", amit én Neked délután. Pedig én nem értek hozzá, csak vannak megérzéseim.
Féltem Attilát... Legyen elég ennyi. 
Nem óhajtom itt kifejteni, miért. Egy politológus megmondhatja az őszntét, én nem...
 

dmolnar képe

dmolnar
4 éve

No, ha te X-ben, meg Y-ban gondolkodsz és számodra a DK még most ia az ördögtől való.... 

Én bizony azt gondolom, hogy egyikben sem bízom, mert egyik sem képes egyedül jól kormányozni. Együtt talán menni fog. 

Amúgy meg, aki aknát akar találni, az fog is, aki meg nem akar, az nem fog... Ez ilyen egyszerű. Koalíciós kormány lesz ha győz az együttműködés csapata.

bibi666 képe

bibi666
4 éve

Szerintem Schmuck -nyilatkozatát hallgatva, -vérig van sértődve. eszébe nem jut a csatlakozás

.,A saját pesenyéjét sütgeti, és a hanglatot a megszületett összefogás ellen hangolja., lázít az összefogás ellen/ hogy ki mennyi pénzt fog kapni/...

győzelem esetén...

Erika1 képe

Erika1
4 éve

Lilla  ,korai  az  öröm  , ezt  csak  egy  sikeres  kormányzás  után  a választók  dönthetik  el  .

Mesterházyban  mindig  is  bíztam  ,ma  is  bízok ,de  Fodorban  cseppet  se  ,  a  dk  -kétesélyes  és  még  van  sok  aprónak  tűnő  akna  a  szövetségen  belül  .

Erika1 képe

Erika1
4 éve

Hogy  hol  és  mikor  lesz  "pokol  " és  kiktől  ,az  a  pudig próbája  .

Jön  a  kampány  ,  és  mindenki  tapasztalni fogja  ,ki  meddig  lesz  fegyelmezett  , avagy  a  szokásos  "egyéniség"  győz  a józan  ész  helyett  .

A  választón  van  most  már  a  hangsúly  ,valyon  életképesnek  tartják  -e  a  kínált  formációkat  .

katiicabogar képe

katiicabogar
4 éve

Elszabadulni a pokol? Mármint kik között drága Zsadi? A szocik részéről biztosan nem - mert a szocik mindig fegyelmezettek voltak, és biztos vagyok abban, hogy most is azok. Nem mondom, hogy örömtáncot lejtünk (bár biztosan van köztünk olyan is, aki igen) - de nem fogunk nyilvánosan elszabadult poklot csinálni.

Itt meg nemigazán hiszem, hogy a "hatalommánia" motiválta az eseményeket - inkább (mint az előbb is írtam) a száraz matematika, és realítás. A számok azt mutatták, hogy ez a lépés elkerülhetetlen volt

katiicabogar képe

katiicabogar
4 éve

Konkrétan rátok, a DK-ra gondoltam, hogy remélem, hogy nem fogjátok tovább ekézni Mesterházyt és az MSZP-t, gondolok itt olyanra pl., hogy hányingeretek van tőlünk, hogy az "MSZP bölényei", hogy "korrupt az MSZP" stb. stb. Mindazok, amit eddig is szóvá tettem, hogy vajon - hogy lenne ebből kampányban együttműködés. Hát erről beszélek. Ha gondolod írhatok neveket is - de nem érdemes, nincs jelentősége. Főleg akkor nincs, ha visszafogjátok magatokat

katiicabogar képe

katiicabogar
4 éve

"Ez így, ahogy jelenleg áll, nagyon elhibázott döntés! :((("

Ez a döntés nagyon sok kompromisszum, engedés, nem engedés... stb. árán jött létre. Hogy őszinte legyek..., nem gondoltam, hogy ennyire meg tudnak egyezni. Nem szerettem volna ott lenni a tárgyalásokon - nagyon nagy felelősség van rajtuk. Ha csak sima matematikát veszünk alapon - erre volt szükség.

katiicabogar képe

katiicabogar
4 éve

Bokrosról el tudom képzelni, de Schmuck.... nem hiszem

dmolnar képe

dmolnar
4 éve

Ugyan, ugyan... A pokol ugyan elszabadul (gondolom a fidesz hazugsággyárában ezerrel tréningezik a szószólóikat) de ha megszületik a győzelem (hamarosan meglátjuk az új közvélemény kutatási adatokat) akkor már nem fog elszabadulni semmi szerintem. Ha igaz az, amit tegnap mondtak (és miért kételkednék?) akkor nagyjából kész a kormányprogram is és még tovább finomodik. Gyurcsány és Orbán pedig nem egy tőről fakad. Még akkor se, ha egyiket se kedveled. Az egyik demokrata, aki tartja magát a megállapodásokhoz és a demokrácia alapelveihez, míg a másik (Orbán) szerintem egy piti hatalommániás tolvaj..

Amúgy ki volt az az inteligens ember aki be lett áldozva 2002-ben? (Ha Kovács Lászlóra gondolsz, akkor igazad lehet)

Szóval szerintem az, ahogy így most lett egy nagyon helyes döntés. Ezt vártam, ezért írogattam, ezért vitáztam.. 

dmolnar képe

dmolnar
4 éve

No, csak pár szót, mert többet nem érdemes. Eddig a vízcsapból is az folyt (legalábis részemről), hogy széles ellenzéki együttmműködés nélkül remény sincs a győzelemre. Most megtörtént a megállapodás, a remény, ha az utolsó pillanatban is, de visszatért.. A további beszólásoknak se innen se onnan, se amonnan (kivéve persze a "nyájas", vagy inkább nyálas? provokátoraunkat) semmi értelme. Én, hogy őszinte legyek, nagyon várom, mikor jelenti be a támogatást Bokros és Schmuck is.. 

lilla- képe

lilla-
4 éve

No! Látod! milyen rég mondom, hogy a light-os .......

Mesterházy tényleg jó lesz!

Mondtam régtől, hogy meg fogja csinálni, ha egyszer végre szakít ezzel s azzal.

Megtette..

Mindenki jól jár!

ZSADIzene képe

ZSADIzene
4 éve

Sajnos rossz példa van előttem az összefogásról Bibikém, nagyon rossz!
Esztergom...
Ettől függetlenül én is tudom, MÁS ÚT NINCS!
De a kimenetele, a VÉGkimenetele... a puding próbája lesz, azt hiszem.

 

bibi666 képe

bibi666
4 éve

Megszületett az összefogás.. én örülök, most már rajtunk múlik..Nekünk szavazóknk is össze kell fogyni..

Ha a pártvezérek úgy látják hogy szükséges volt, mindenkinek támogatnia kellene a közös listát..

Aki nem támogatja ,Orbánra szavaz.

ZSADIzene képe

ZSADIzene
4 éve

Milyen az a megfelelő válasz, és főleg: HOL AZ A HELY?!

 

Oldalak