A Kapcsolat.hu megújul.
Legyen ön is tagja egy jó közösségnek!

Az új vasúti menetrend visszavonását követeli az MSZP

via mszp.hu

2012. április 15. 22:17 | 6 hozzászólás

A hétfőn életbe lépő új menetrend szerint országszerte 410 vasúti járatot törölnek.

„Az új menetrend a magyar vasúti közlekedés legnagyobb leépítése az újkori demokráciák történetében” – fogalmazott az ellenzéki politikus. Lukács Zoltán szerint ez még csak az első lépés, hiszen az első Orbán-kormány idején 1 000 kilométernyi vasúti pálya bezárását tervezték, ám azt akkor visszavonták.

A szocialista képviselő szerint Völner Pálnak, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális területért felelős államtitkárának távoznia kell, ezt a menetrendet pedig nem lehet életbe léptetni, vissza kell vonni. Lukács Zoltán hozzátette: egyeztetésekre van szükség az érintett települések képviselőivel, a szakszervezetekkel, szakmai szervezetekkel, és csak ezután lehet hozzányúlni a menetrendhez.

Az ellenzéki politikus emlékeztetett rá, hogy sokak számára nem csak a mellék-, hanem a fővonalakon is lehetetlenné válik a közlekedés. Lesznek kistelepülések, ahol csak néhány vonatpár fog közlekedni, így akik ügyet intéznek, csak este tudnak hazatérni – tette hozzá.

Lukács Zoltán szerint a járatritkítás körülbelül 10 százalékos létszámleépítést is jelent a MÁV-nál, bár ezt a kormányzat tagadja. A szocialista politikus arra is felhívta a figyelmet, hogy Völner Pál ellenzéki politikusként még gyászszalagot tűzött a mozdonyokra, miközben az előző kormány idején összesen 120 kilométernyi, indokolt pályabezárásról volt szó. Az akkor bezárt mellékvonalak alig egyharmadát állította vissza a jelenlegi kormány - tette hozzá az MSZP frakcióvezető-helyettese.

Az ellenzéki politikus számításai szerint a vonalbezárásokkal „egy stadionnyi pénzt sem lehet megspórolni”, miközben például a gyerekek nem tudnak időben eljutni az iskolába.


A cikk eredetije: Az új vasúti menetrend visszavonását követeli az MSZP


Hozzászólások

Attila1959 képe

Attila1959
6 éve

Jó pár éve ez már működött , mikor a mellék vonalakat megszüntették .  155 km.-t  nem egészen 5,5 óra alatt utaztam le , aztán ugyanennyit vissza.... Akkor érdekes módon hatalmas vívmánynak tartották  ! ? 1,5 órát voltam a kislányomnál , ezért 12 órát voltam úton .

Apolitikus képe

Apolitikus
6 éve

Azért a buszjáratok ott sem mindenhol pótolták a vasutat, illetve volt ahol rosszabb menetidőkkel. Az a szomorú, hogy ha a vasút gazdaságossága szóba kerül, akkor minden kormány a megszüntetéseknél lukad ki. Az pedig, hogy ez nem jár létszámleépítéssel, az szemenszedett hazugság. Akkor mit spórol meg a megszüntetésekkel? Egyszer végre egy átfogó közlekedési reformot kellene kidolgozni, amit választásoktól függetlenül, minden kormány következetesen végrehajt. Persze nem politikai, hanem szakmai, gazdasági megfontolások alapján. A vasút sehol nem olcsó mulatság, de már sok helyen felismerték, hogy megvan a helye a közösségi közlekedésben. Még az USA-ban is, ahol pedig egy időben szinte teljesen felszámolták a vasúti személyszállítást.

Egyenesgerinc képe

Egyenesgerinc
6 éve

Vissza mehetnénk 1989-ig, azóta minden kormány a korszerűsítés jegyében, állandóan leépített valamit, amig eljutottunk napjainkig. Amikor a fidesz volt ellenzékben, mire volt a nagy ordibálás hadakozás, a szárnyvonalak védelmében, most meg gyorsan véghez viszik azt amit hirtelen átsem gondoltak, rengeteg embernek bosszúságot okozva, sokaknak a meglévő munkahelyét is veszélybe sodorva!! Ez a lépésük, nem vall logikus gondolkodásra, pedig nagyon büszkék a meglévő szürke állományra, ami egyreinkább a báka feneke alá sodor bennünket! Ennél a nagy semminél, leépülésnél többre lenne képes ez a kis ország! Van európában vagy a világban elég példa erre!!!!!

dmolnar képe

dmolnar
6 éve

Azért ugye van pár különbség.. Mert amíg akkor a Volán járatok biztosították ugyanazt az elltást, mint a vonat, most erről szó nincs. Van ahol se vonat, se busz, oszt jónapot... (amúgy abban igazad van, hogy teljesen józan és átgondolt tervek nem születtek soha..)

Apolitikus képe

Apolitikus
6 éve

Már megint az a baj ezzel a nyilatkozattal, hogy az MSZP kormányok idején is voltak vonalbezárások, amik ellen az érintett települések önkormányzatai ugyanúgy tiltakoztak. Eddig egyetlen kormány sem vette a fáradságot arra, hogy a vasúti közlekedés problémáit valóban megoldja. A járatritkítás és a vonalbezárás valóban nem megoldás, főleg akkor nem, ha eszetlenül csinálják.

Egyenesgerinc képe

Egyenesgerinc
6 éve

Egyálltalán akarja ez a fidesz kormány, hogy működőkepes legyen ez az ország? Megszűntet közlekedést, nem hoz létre munkahelyeket, visszafejleszt mindent! Kísérletezik összevissza toldoz foltoz, káosz az egész amit művelnek....! Tudatában vannak, hogy hogyan kellene irányítani, kórmányozni, törvényeket alkotni, hogy a választó polgáraik, az a 2/3 is elégedett legyen?????Szerény véleményem, hogy nincsenek tisztában azzal sem hogyan és miként kellene cselekedniük! Tehetségtelen, hatalom mániás, arogáns, hazudozó banda!