A Kapcsolat.hu megújul.
Legyen ön is tagja egy jó közösségnek!

Vasútépítés Békés megyében, halálra ítélt vasúti őrházak

via Új MÁV blog

2013. április 13. 11:31 | 0 hozzászólás

Folytatódik rendületlenül a 120-as vasútvonal Gyoma-Békéscsaba szakaszának átépítése.

Nemzetközi közlekedési folyosó része ez a vasútvonal, 2006 óta zajlik a pályafelújítás Szajoltól Békéscsabáig. Tavaly elérte a felújítás Mezőberényt, idén pedig már majdnem Békéscsabát is, a már régóta csak rozsdásodó bal vágányt már felszedték az Északi ipartelepre vezető kiágazásig.

A pályafelújítás rengeteg előnnyel jár, de mint mindig itt is lesznek áldozatai a felújításnak. Az emelt pályasebesség miatt az előírások szerint meg kell növelni a két vágány közötti távolságot, zajvédő falak is épülnek lakott területeknél, emiatt a pályatesthez túl közeli épületeket bontani kell. Főleg régi vasúti épületek tartoznak ide, melyeket vasúti üzemre már nem használnak, régi sorompó vagy váltó őrhelyek, őrházak, bakterházak stb. Rengeteg eredeti Tiszavidéki vasút által épített típusépület volt a vonal mentén, amelyeket már le kellett bontani Szajoltól-Mezőberényig. Az idő múlásával funkciójukat vesztették, a bakter által kezelt karos sorompókat felváltották a vonat által vezérelt fénysorompók (vagy fény és félsorompók), a vonatjelentő térközőröket az önműködő térközbiztosító  rendszer, a helyszínen állított váltókat az állomási biztosító berendezés. Néhány épület lakatlanná vált funkcióját vesztve, néhányat bérbe adott a vasút és laknak benne.

Csárdaszállás állomás közelében tavaly is történtek épület lebontások, az állomás két végpontján volt sorompóőrhelyek épületeit és volt szolgálati lakásokat bontottak le.
A most zajló pályafelújításnál Murony és Békéscsaba között 4 volt vasúti épületre mondták ki a halálos ítéletet, kiadva rájuk a bontási engedélyt, ezeket mutatom be a mostani fotóriportban, a képek nagy része megismételhetetlen lesz talán már egy hét múlva is.

Nézzük a képeket sorban haladva Mezőmegyertől Békéscsabáig.

Tovább...


A blogbejegyzés eredetije: Vasútépítés Békés megyében, halálra ítélt vasúti őrházak


Írd meg a véleményed!

A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges