Ellen_Ripley

"El kell engedned a múltat, hogy lehessen jövőd!"

Sírnék, de már nem tudok...

A családban elveszíteni valakit nagy fájdalom. Hatalmas űr marad az elhunyt szeretett után, amit soha senki nem tölt be. A hiány rettenetes érzése a szívem szaggatja.

A halál utáni örökösödési tortúra a közös közüzemi számlák rendezése csak mélyíti az ember bánatának patakját. Várható örökösként elindultam érdeklődni. Az ügyekben eljárni külön tortúra.  Mindenhol kérik a halotti anyakönyvi kivonatot, van ahol a jogerős közjegyzői okiratot is kérik.  Sőt a halotti bizonyítványt is. A napokban-folyamatban lévő ügyeket intézve jártam az egyik telefonszolgáltató ügyfélszolgálati irodában. Előzőleg érdeklődésemre elmondták, mire van szükség, hogy átírásra kerüljön a számlatulajdonos neve. Meglett a szükséges irat, ezzel indultam az irodába. Hatalmas meglepetésemre mégsem írták át a számlatulajdonos nevét, mondván, hogy hiteltartozása is van az elhunytnak. Hiába mondtam, átvállalom, nem segített. Vagy kifizetem a hátralevő törlesztő részletet egy összegben, vagy várjam meg amíg lejár a hitel futam ideje. Én becsületesen jártam el, igaz az ügy még nem zárult le. De hogy folyósíthatnak számlát elhunyt személynek?  És ki fizeti azt a számlát?

Ki a felelőse az esetnek, ki járt el jól vagy rosszul?  Az ügyintézők miért mondanak mást?

Szomorú, hogy ma ilyet kell megélni Magyarországon.  Van épp elég bánata az embernek, még ilyen tortúrának is ki vagyunk téve. Hol élünk, akik még bírják ezt a bürokratikus módszert?


 …

Írd meg a véleményed!

A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Több  mint félévvel a tragédia után, újra kezdtem az ügyintézéseket. Most már  folyamatban van  minden, de még  így is értek  kellemetlen meglepetések.

 

  • 508
  • -495

Köszööm Kedves LaFleur.  Sajnálom, utólag fogad őszinte együttérzésem.  Ajjaj,  hát  ennyit  a magyar ügyintézésekről. :(

 

  • 491
  • -505

Nagyon sajnálom Ellen :( Fogadd őszinte részvétem :( Sajnos nem is olyan régen hasonló cipőben jártam és én is tapasztaltam, hogy az embernek nem elég az a baj, ami történt, még a hivatalok is packáznak velünk. Nekem nevezetesen egy bank nem akarta megadni a hozzáférést a közjegyzői határozat ellenében sem az örökölt bankszámlához :( 

Igen, ez így van. Egy kedves mosoly, mindig, mindenhol  jól esik.  Na ebben az esetben az ügy  nem oldódott  meg.

Köszönöm, nagyon kedves vagy. E pillanatokban az a legtöbb  ami segít fájdalmam enyhítésén - újra és újra  gondolni, az együtt  töltött  szép időt. Természetsen  szólok a további  fejleményekről.

  • 533
  • -495

Egy kedves, ingyen mosoly is valami...!

Szívesen megkérdezném, mióta dolgozik ott az illető, előtte mit csinált. Mostanában sokaknak csak a pártkönyvecskéje fénylik, nem az esze, sajnos. De úgy vettem észre, hogy néha akadnak, akik elfogadják az ügyfél (gyámoltalannak álcázott!) javaslatait.

Szólj, ha elintéződött az ügy, jó? Érdekelne, meddig húzzák még.

Addig is: kitartás, kibírás, és gondolj hálával az együtt töltött szép időre...

Most  befizettem a számlát ami még  mindig nem az én nevemen van, egy árva  szót sem szóltak.  Kedves  mosoly és  viszontlátásra...

Kedves Dmolnár!  Természetesen, mindent írásban  adok és kérek. Meg is  voltak lepődve  az egyik  helyen, hogy kértem a másolatot, átvételi elismervénnyel.  Na de ezért  vagyok felháborodva, mert a hivatalos  iratokat  vittem azt, amit  előzőleg kértek.

 

  • 563
  • -486

Csak próbálnád nem fizetni... rögtön tudnák mit kell tenni :(

Kedves Ellen_Ripley!

Minden az örökösöket terheli, a hiteltartozás is. Halottnak nem állítanak ki számlát, csak addig, míg nincs meg a hivatalos halottá nyílvánítás, illetve várnak vele, amíg el nem dől, ki, vagy kik az örökösök. Amúgy valóban jó tanács. Írásban mindent és ajánlva (esetleg tértivevényesen, hogy ne lehssen letagadni).

  • 478
  • -504

Köszönöm kedves Echinacea ! 

Jól esik az embernek, amikor együttérzően foglalkoznak vele. Én  nem is annyira az együttérzésre gondoltam, sokkal inkább  az, hogy  az ügyintézők mennyire hozzáértőek a munkát illetően. Hiányolom a szakképzést. 

Javaslatod már  meg is történt. Várom a választ.

  • 526
  • -559

Kedves E.R., ez igazán szívszorító történet. Őszinte részvétem! Tudom, miről beszélsz.

Ha javasolhatom, mindent foglalj írásba és ajánlottan add fel, akkor válaszolniuk kell a kérdéseidre. Kérj indoklást, jogszabály-számot, stb.

Az ügyintézők könnyen lerázhatják az embert, sajnos, kevés a beleérző, együttérző köztük.