A Kapcsolat.hu megújul.
Legyen ön is tagja egy jó közösségnek!

Mesterházy Gyurcsányt kérdezi

via Népszava Online

2013. szeptember 7. 09:16 | 21 hozzászólás

Nyílt levélben kérdezte tegnap a Demokratikus Koalíció (DK) elnökétől Mesterházy Attila, hogy pontosak-e azok a sajtóban megjelent következtetések, amelyek szerint a párt a közös lista második helyére Gyurcsány Ferencet kívánja jelölni.

Az MSZP elnök-frakcióvezetője a "tárgyalások előre mozdítása" érdekében arra is kíváncsi, hány egyéni választókerületre, valamint listás helyre tart igényt a DK. Mesterházy Attila azt is tudni szeretné, hogy a DK kiket kíván indítani az általuk igényelt körzetekben. Az MSZP elnöke a levélben azt írta: nagyra értékeli, hogy Gyurcsány Ferencék nem kívánják újranyitni a szocialista párt és az Együtt-PM között létrejött megállapodást, és ezzel elfogadják azokat a "világos kereteket, amelyeket a megállapodás a további együttműködni kívánó partnerek számára meghatároz". Emellett a közpolitikai alapelveket is elfogadják, és készen állnak nem pusztán választási megállapodást, hanem politikai szövetséget kötni az Orbán-rendszer leváltása érdekében. "Ezzel értelmezésünk szerint kinyilvánítottátok azt a szándékotokat is, hogy a Demokratikus Koalíció sem képviseli önállóan saját politikáját a kampány során, hanem szövetségeseivel egyetértésben jeleníti meg a közös álláspontot" - hangsúlyozta az MSZP elnöke a volt miniszterelnök szeptember 3-i levelére válaszolva. Gyurcsányék jövő szombaton rendhagyó helyszínen, a Szabadság hídon nyitják meg a politikai évadot. A délután 16 órakor kezdődő rendezvényére a többi kormányváltó erőt is várják.

Az MSZP és a volt miniszterelnök pártja egyébként holnap közös jelöltet indít a váci időközi önkormányzati választáson. Az ellenzéki pártok bíznak Terényi Attila sikerében, hiszen múlt vasárnap Szigetszentmiklóson Ladányi Sándor, az összefogás jelöltje, akit az Együtt-PM is támogatott, a választókörzet történetének legnagyobb győzelmét aratta. 
 
A demokratikus ellenzék múlt vasárnapi fölényes győzelme a Fideszt is váratlanul érte. Orbán Viktor szerdán, a kormánypártok évadnyitó frakcióülésén állítólag közölte: nem akar több "Szigetszentmiklóst". A miniszterelnök tegnap reggel, a Kossuth Rádiónak adott interjújában azt mondta, nem szabad eleve lefutottnak tekinteni a jövő évi választást, különösen nem a Fidesz támogatóinak, mert akkor úgy jár a jelenlegi kormányoldal, mint 2002-ben. A pártelnök-miniszterelnök szerint "minden választást el lehet veszíteni, a ringben mindent megtörténhet". 
 
Orbán kijelentette: személyi kérdésekkel nem foglalkozott a visegrádi frakcióülésen, szerinte ez "vadkacsa". Ezzel azokra az információkra reagált, amelyek szerint Visegrádon öt választókerületi elnöknek üzente meg, hogy elégedetlen munkájával, ezért 2014-től nem lehet parlamenti képviselő. Arról is beszélt, hogy van néhány fideszes választókerületi elnök, akinek az új választójogi törvény összeférhetetlenségi szabályai miatt választania kell a polgármesterség és a parlamenti képviselői munka között. "Ez nem leváltás, hanem a törvény változása miatt előállt kényszer" - tette hozzá Orbán. 
 
Tegnap egyébként kiderült, hogy nem lesz választási együttműködés a szocialisták és Schmuck Andor pártja között. Mesterházy Attila, az MSZP elnök-frakcióvezetője délelőtt tárgyalt a Magyar Szociáldemokraták Pártjának elnökével, hogy áttekintsék Schmuckék 15 pontos javaslatát, amely a nyugdíjasok élethelyzetének javítását célozza. A találkozót követően Mesterházy közölte, hogy nyolc pontot elfogadnak, héttel kapcsolatban azonban aggályaik vannak. Abban azonban egyetértettek, hogy a nyugdíjasok érdekeinek védelme a következő kormányzati ciklus prioritása lesz. A tárgyaláson az MSZP elnöke egyértelművé tette, nem tudja teljesíteni azt a kérést, hogy mind a 106 ellenzéki jelölt garanciát ad a 15 pontos javaslatcsomag megvalósulására. Schmuckék így várhatóan önállóan indulnak jövőre.
 
Baloldali Fesztivál
 
Az antifasiszta szervezetek a Hét Olajfa Egyesülettel közösen állítanak sátrat ma a Városligetben a Műcsarnok és a Homokóra között a Baloldali Fesztiválon. Délelőtt 10 órától az erősödő rasszizmus és a szegénység kapcsolatáról lesz szó, később az antifasiszta szervezetek céljairól, feladatairól fejtik ki véleményüket szakemberek. A késő délutánig tartó rendezvényen arról beszélgetnek, milyen a roma szervezetek helyzete a politikai pártokban és a Hét Olajfa Egyesület elnökének, Kaczvinszky Barbarának Sorsom kerek, mint a labda című filmjét is levetítik.

A cikk eredetije: Mesterházy Gyurcsányt kérdezi


Hozzászólások

nomád055 képe

nomád055
4 éve

....ha nem lesz teljes az összefogás,akkor a jobbikra szavazok és viszek magammal még néhány száz szavazatot

nomád055 képe

nomád055
4 éve

Mesterházi csak ne okoskodjon,mert Gyurcsány nélkül a még a fasorban sem lesznek

nomád055 képe

nomád055
4 éve

Orbán egy aljas szemét a bandájával együtt.Börtönbe van a helyük a főügyésszel együtt

lilla- képe

lilla-
4 éve

csak ez lehet a megoldás--csak szakértői kormánynak hagynék annyi időt, hogy normális választási felkészülés legyen --mondjuk 2 évet!

lilla- képe

lilla-
4 éve

És maradjék Orbán 100 évig!

 

A pontok hangulata afféle Bajás, Szanyis, Kiss Péteres.....

Nem az mszp listájára jelentkezett be bárki is.

Oda nem!      az együttműködés listájára!

Ha olyan nem lesz, akkor viszont körzetenként ellene KELL.

Ennek elkerülése közös érdek.

GyF legutóbbi akciójából készült videot már több, mint 100 000-n látták!

 

http://hvg.hu/itthon/20130908_idokozi_vac

ez pedig a fidesznél már választási csalás lenne!

itt pedig még mindig GyF legyőzése és az "igazi balosság" kiüresedett burkának védelme a fő cél még !

A többi ebből következik.

A lélektani erő felmutatása többet ér, mint bármi más kampányelem ma!

A behódolással már nem kell próbálkozni.A karakterek el nem ismerése van itt folyamatban a "balos tömbben"

Bajnai Pm E14 mszp  lmp jobbik

meg a többi  ki tudja hány

minden lista nagyon megosztott leszha pedig még a kisebb pártok sem választási szövetségi tömbben, akkor az beláthatatlan.remélhetőleg Bajnai eléri a 10%-ot, és a többi is a bejutási küszöböt  Node hánynak van erre esélye?!

 

100 évig Orbán!

faluvegi képe

faluvegi
4 éve

Az ellenzek jelenlegi legfobb problemaja az, hogy hogyan lehet megoldani azt, hogy mindenki, aki az Orban rendszer levaltasat akarja, egyetlen partra, egy Valto Partra szavazzon, amely minden valasztokeruletben indit egy partsemleges jeloltet, aki az uj parlament megalakulasakor egyetlen feladatot tuz ki maga ele: az Orban rendszer levaltasat, a demokracia visszaallitasat Magyarorszagon. Azt is vilagosan kell latni, hogy a kormanyvaltast kivanok nincsenek olyan tobbsegben, hogy barkinek, vagy barmelyik csoportnak a kizarasat megengedhetnek maguknak.

Ezt kovetoen a Valto Part egysegesen lemond es egy uj valasztast ir ki, amelyen minden part egyenlo lehetosegekkel indulna.

Minden mas valtozat a kormanyvaltast kivanok szavazatveszteset eredmenyezi.

Ha valakinek van jobb otlete, azt itt irja meg.

Ha egyetertesz a javaslatommal, azt is szovegesen ird meg, hogy miert ertesz vele egyet.

katiicabogar képe

katiicabogar
4 éve

A Facebookon találtam.....

"1) sikkassz el tíz parlamenti, és pár tucat önkormányzati mandátumot az MSZP-től

2) vigyed végig a pártszakadást a pártszervezetekben
3) hányj vért volt pártodra nyilvánosan, amelynek volt pártelnökként minden ízét ismered
4) jelöld miniszterelnöknek Bajnai Gordont, félórával azelőtt, hogy egyáltalán megszólalhatott volna
5) négy hónappal később jelentsd be, hogy inkább Mesterházyt szeretnéd miniszterelnöknek
6) sértődj meg látványosan, hogy ezekután nem akarnak veled összefogni
7) jelentsd be, hogy külön listán indulsz
8 ) nevezd ki pártod szóvivőjének azt a legbizalmasabb barátodat, aki mást sem tett eddig, mint gyűlölködött az MSZP-vel szemben

Ezután jelentkezz be az MSZP listájára, másodiknak, lejjebb tolva egykori elvtársaidat."

lilla- képe

lilla-
4 éve

""

Fidesz 383- MSZP-DK 316 ... 67 voks Vácon... Az Együtt-PM távol maradt... A kutatók ennel nagyobb kulonbseget mérnek... Volt némi fideszes csalásgyanú is.""

 

ennyit az elutasítottságról!

Pedig GyF ott volt a lecsófesztiválon előző nap a kampányzárón!

plalyA képe

plalyA
4 éve

Kedves erika1!

Bocsáss meg nekem, nem tisztem hogy védjem a lillát - mert meg tudja ő védeni magát, ha akarja,meg senkit sem kell védeni azt hiszem. – de ettől függetlenül most kivételesen egyet kell, hogy értsek vele. Te tényleg szélsőséges vagy, annak rendje módja szerint, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Szélsőséges a szó legszorosabb értelmében, mert a nyilvánvaló dolgokat sem veszel figyelembe és mindig csak ugyan azt hajtogatod, ha kell, ha nem. Mint az átkosban a párttitkár. Annak sem volt értelme – ennek sincs.

Az MSZP nem akar összefogást, amit én nagyon is helyeslek - mert az összefogás semmit sem ér. Együtműködésre volna szükség, de az MSZP azt sem akarja. Erőből politizál ami sajnos nagyon rossz dolog.

Magyarország jelenleg a végletekig polarizálódik. Két nagy párt és közben semmi. Magyarország nem az USA és nem is Anglia. Tehát arra nem lehet hivatkozni, hogy ott működik a dolog, akkor Magyarországon is működni kell. Magyarország jelenlegi problémáit a két politikai oldal közötti tartós és markáns szembenállás okozza. Egyik sem enged, egyik sem egyezkedik, az ország a helyzet túsza. Ezt talán még érted.

 De mi vezetett idáig.

2006-ban az MSZP megnyerte a választásokat, majd kiderült, hogy úgy nyert, hogy nem valós helyzetet állított a választók elé, azért aztán kitört a „lázadás” amit a nemzetközi sajtó nagy hanggal a baloldal javára kommentált a jobboldal ellen.(nem érdemes tagadni, mert így volt.) Ezt a demokratikus deficitet dijjazták a választók 2010-ben, noha a Bajnai féle „szakértői kormány által felállított keretbe egy MSZP –s kormány is belefért volna, de a választók a demokrácia deficitet keményen megtorolták.

( hogy csak a főbb vonásait említsem, a tüntetés elleni fellépés, a jobbik ráterelése az egyébként békés FIDESZ demonstrációra, majd válogatás nélküli fellépés ha már ott vannak akkor had szóljon elv alapján) Nem csoda, hogy az akkori sértett fél fenntartásokkal fogadja a szétverésre utasítást adó erők demokráciáért való aggódását.

A keletkezett demokrácia deficitet nem lehetett azzal eltörölni, hogy de ez egy másik MSZP- és a felelősöket jól eltávolítottuk a pártból – mert lehet, hogy ez megtörtént( szerintem meg nem történt meg), viszont a viselkedés semmit sem változott. Ugyan úgy erőből politizál az MSZP-(nem te mondtad, hogy nehogy már a farok csóválja a kutyát stb nem akarom idézni)

Nem hajlandóa kompromisszumokra. Ha valóban együttműködésről szólna a fáma – akkor ezeket a demokrácia deficiteket el kellene törülni és hajlékonyabban kellene megjelenni a palettán – még úgy is, hogy esetlegesen valamiféle néven nevezhető kára lenne a ebből az MSZP-nek. Az együttműködés mindig a kölcsönös előnyök figyelembevételével történik és nem az a döntő, hogy kinek mennyi %-a van, főleg akkor, ha egy demokrácia deficittel indulok versenybe.

Az Orbán kormány 2010-ben egy olyan keretrendszert kapott és kelett neki megtölteni tartalommal, amelyet a társadalom nagy többsége helyeselt, ezt kár is lenne tagadni – mert ennek a tagadása öngól lenne - de nem feltétlenül minden részletében, és nem akármekkora nemzetközi tiltakozással szemben. Az ellenzékben lévő baloldal ezért logikusan igyekszik felnagyítani a hangját, és a nemzetközi sajtó örömmel besegít.

Azt gondolom, hogy a politikai akarat demokratikussága lenne az, amely kilábalást jelentene Magyarországnak ebből a patt helyzetből de sem a jobboldal, sem pedig a baloldal ebben nem jeleskedik. Egymásra mutogatás, a sajtóban való egymásnak üzengetés megy és kompromisszum készség sehol. Még a saját oldala irányában sem. Így nem lehet együttműködni. Ezt e is beláthatod. Kár hivatkozni mindenre és mindenkire és  a másikra mutogatni, mert annak nincs értelme. AZ MSZP-nek ezt a demokratikus deficitet le kell  győzni, ki kell egyenlíteni a számlát, ahhoz hogy tisztalappal indulhasson. Tudod nagyon jól, a bizalmat könnyen el lehet veszíteni de nagyon nehezen lehet visszaszerezni. Most itt arról volna szó, hogy vissza kéne szerezni- csak így nem megy Tessék meghunyászkodni és megalázkodni mert az erőből való politizálásra ma a demokrácia deficit miatt nem vevők a választók. Ez van, tetszik, nem tetszik akkor is így áll a helyzet. Lehet rúgkapálódzani ellene, csak nincs értelme, mert csak ront a helyzetén az MSZP – kedves erika 1

Megpróbáltam neked elmondani úgy, hogy hátha megérted bár nem fűzök hozzá sok reményt. A szélsőségességet nagyon nehéz ész érvekkel áttörni. Lehet, hogy nálad sikerül?

lilla- képe

lilla-
4 éve

http://udvozlet44.blog.hu/2013/09/06/nehany_mondat_gyurcsany_ferencrol

 

itt még a balosság akarja legyőzni a jó kormányzást

bár egyik sincs kellően értelmezve!

Ezért nincs" tömb!"

lilla- képe

lilla-
4 éve

mindegy!

az E14-gyel váasztási szövetséget kötött az mszp---majdnem semmifélét tartalmában! külön listájuk van--egyeztetett---indulókkal--azaz a választási törvény szerinti 27 körzetet azért kapták meg, hogy ne szaporítsák ott az egymással szembe menők számát

fidesz, jobbik, mszp  lmp, meg még ki tudja..... hány

Más szövetséget nem kötöttek.

A dk ennyit nem kér!Csak garanciát 5-6 fős---nem nagy !! frakció lehetőségét

pont ilyen megállapodás keretében., ahogy az E14-gyel történt.

 

Erős kampány lesz! Gyurcsány videoját már tobb mint 100 000-en látták!

a népszerűség pedig

Mesterházy 36

Gyurcsány 21  Nem baromi nagy a különbség ! Orbán 36!!!

Az "igazi baloldal" még mindig nem tudja mi az a liberális

de szitkozódik vele!

Ha nem jön létre tömb szemben a tömbbel, akkor marad őfelsége ellenzéke szerep!

ahogy ma van!

Ez pedig nem Gyurcsány miatt akadályoztatott!

De jó bűnbak! lesz! Csak már nem érdekes az sem!

 

dvozlet44.blog.hu/2013/09/06/nehany_mondat_gyurcsany_ferencrol

 

Erika1 képe

Erika1
4 éve

Ismerem  a  választási  tőrvényt  .

Milyen  nagy  "gesztus  "  Gy  F  -től  ,  hogy  az  1  %-ért  követel  1  nagy  frakciót  és  2.  helyet  a  listán  !  Ez  egyszerűen  vicc  .

Miért  csak  az  MSZP-nek  kell  akarni  a z  összefogást  ?   1%-ért  5  %-ot  igényelni,  hááát  majd  a  választók  eldöntik  remélem  ..

Valóban  minden  szavazat  számít  azoké  is  akik  azért  nem  szavaznának  ,mert  ott  látják  a  listán  a  legjobban  elutasított   politikust  .Azt  aki   a  volt  saját  pártját  akarta  tönkretenni , és  ezzel  a  balodalt  is  .Ő  nyilatkozta  most  érzi  jól  magát  , egy  liberális  közegben  .

Erika1 képe

Erika1
4 éve

Azt  hogy  Te  mit  gondolsz  rólam  az  1  dolog  .hidd  el  én  is  gondolok  sok  mindent  ,de  nem  írom  le ! jobban  járunk  mindketten  . .Amit  írtam  az  csak  a tényeket  tükrőzi  .Gyúrcsány  rugta  be  az  ajtót  ezzel   a  "választási  ajánlattal  "  !  Igen  is  ő  ferdít  ,azt  mondja  hogy  elfogadja  a  MSZP  és  E   14  együttműködésii  szerződést  ,  mégis  csak  választási  ajánlatot  tesz  .Most  nem  olvastad  a  sok  elemzést  amit  máskor  szívesen  idézgetnél,,  csak  hogy  most  nagyon  hátrányosan  hangzana  a  DK-nak  .

Azoknak  írd  hogy  a  "segedelmükkel  Orbán  meddig  marad  ",  akik  2010-ben ezerrel  azért  kampányoltak  hogy  az  MSZP-t  szétszedjék  ,eltörőljék  , Inkább  ne  menjenek  szavazni  ,minthogy  az  MSZP-re  szavaznának  .Jó  lenne  néha  tükőrbe  is  nézni  kedves  nem  is  tudom  kicsoda  !!!Én  vállalom  amit  teszek  és  amit  mondok  ,veled  ellentétben  .

Itt  van  Gyurcsány  elvárása  ,  a lista  2.  helyével  együtt  !

http://www.168ora.hu/itthon/gyurcsany-elmondta-hogy-mit-szeretne-118052....

Az  E  14-el  nem  választási  ,  hanem  együttműködési  megállapodást  kötöttünk  .Gyúrcsány  viszont  csak  a  listánkon  akar  bejutni  .  A  2  nem  ugyanaz  .


fajlok
4 éve

Talán egy kicsit jobban kellene tájékozódni az új választási törvényről,és néha logikusan gondolkodni!

Amennyiben az ellenzék nem képes az összefogásra, nem lesz kérdés ki nyeri a választást!  Nem hiszem viszont, hogy az ilyen és az ehhez hasonló megnyilvánulások, mint a tiéd is, segítenék a megegyezést. Változatlanul nem értem (biztos bennem van a hiba!?) mire jó ez az ellenségeskedés és ez a stílus, akkor, amikor a cél azonos! Egyébként szerinted elég az MSZP és az Együtt szavazóinak száma a körzetek megnyeréséhez, a listán bejutók számával együtt Orbán leváltásához? Szerintem sajnos nem!!!! MINDEN SZAVAZAT SZÁMÍT ÉS ÉPPEN EZÉRT FONTOS!!!!!!

 

lilla- képe

lilla-
4 éve

kedves Erika !

ilyen szépséges megalázásocskákat is lehetővé tett az elnökség 2011. októberi ""elbocsátó szép üzenete"""

 

http://www.kisalfold.hu/belfold_hirek/az_alkotmanybirosaghoz_fordul_a_pa...

 

figyeld a nüanszokat!

lilla- képe

lilla-
4 éve

Ez az elemzés is azt jelzi, hogy egy tömb együtt már a közvélemény kutatóknál is partiban lenne

 

Most még nincs kormányváltó hangulat----mert az látszik, hogy nincs kire  :( voksolni

 

http://mno.hu/belfold/erre-meg-soha-nem-volt-pelda-85-honapja-vezet-a-fi...

lilla- képe

lilla-
4 éve

Kedves Erika!

Az én szememben Te az mszp gondolkodásmódjának legszélsőségesebb változatát képviseled.

Gyurcsány nem akar az mszp listára kerülni!

A dk választási együttműködő szövetségben érdekelt, ahogy a többi párt is!

Azt pedig , hogy nem az mszp listára, hanem egy együttműködést kifejező listára

az minőségileg más!

Most külön fog indulni mindenki

a dk-é még nem dőlt el.

Ez kampány lesz ---minimum versengő.

A Bajnai Mesterházi paktum is versengést takar.

Ha ők ketten nem is, de a többi gyarapítja az indulók számát az aláírások összegyűjtése terén.

minimum ott lesz az országos listán

fidesz, jobbik mszp E14

és a többi erős kampányra kényszerül némelyiknek fog is sikerülni.

A dk biztosan megkisérli, ha arra kényszerül.

Te pedig másodszor löknéd a dk-t bosszúból a semmibe.

Az elsőt túl élte. Remélem ezt is! Ha úgy hozza a helyzet!

A dk 5-6 helyet remél a közös listán! Nem az mszp-én!

ezzel lehet frakciója tán!

Ha nincs rá reális lehetősége, akkor mindenütt kell jelőltet állítania--és remélni, hogy a parlamenti küszöböt átlépi!

 

Az ausztrál választás azt mutatta, hogy az emberek emberből vannak ott is!, mert a közvélemény kutatóknál előkelő helyen lévő párt végül nem jutott a parlamentbe sem.

Ezért lett volna szükséges mindnek összeborulni---szakértő kormány és űj választásokon új artikulációk

nem így van!

Orbán 100 évig! A segedelmeddel is! :)

Erika1 képe

Erika1
4 éve

Nem  Mesterházy  néz  hülyének  ,hanem  Gy urcsány  !  Mit  is  nyilatkozott  ?Ő  nem  akar"  a kertek  alatt  bejutni  "?  Nem  hát  egyenesen  az  MSZP-vel  kívánja  bevitetni  magát  !

,  Ez  hagyján  ,még  egy  erős  frakciót  is  szeretne  ?Mire  fel  kérdem  én  ?Arra  az    %-ra  ?

Ez  a  választók  becsapása  ,annak  a  .1.5  millió szavazónak  a  becsapása aki  az  MSZP  mellett  maradt  a  DK sok  szemétsége  dacára  is  .

lilla- képe

lilla-
4 éve

Szerintem kicsit, mert azt tartja(tartják, hogy a választási törvény szorítását mások nem ismerik.

Ha hangoztatják az együttműködést, akkor annak olyannak is kell látszania.Mintha!

 

de nem így van!

Sokan fognak így próbálkozni sajnos!

4k--lmp-vel

munkáspárt 2006 tárgyal az mszp-vel

Liberálisok mszdp egyedül próbál dk-ról még nincs döntés

aláírás meg választókerületenként 1500 kell

bár hatalmasak a körzetek --de mégis!

Az emberek az egymásra mondogatást utálják már---pedig az lesz a vége--legalább minimum 4 indulóval körzetenként(ettől több lehet ma úgy látszik:

fidesz lmp jobbik E14 mszp

 

biztosan,  meg a többi kicsi , aki mindenütt kampányol és néhol sikerrel, de előre nem tudja hol lehet sijeres.

 

katiicabogar képe

katiicabogar
4 éve

Azt gondolom, hogy nem Mesterházy Attila aki hülyének nézi a választókat ...

lilla- képe

lilla-
4 éve

Mesterházy ferdít!
Úgy csinál, mintha a választási törvényt nem ismerné!
1500 aláírás kell egy-egy körzetben való induláshoz. Hogy országos lista legyen 27 körzetben kell tudni jelöltet állítani. ez minimum 41 000 aláírás. ez kampány nélkül nem fog menni. Gyurcsány kampánya tud erős lenni!

Választási szövetségben 15%
egyenként 5% a bejutási küszöb,

Mindegyik kis párt csak azt szeretné, ha politikája a parlamentben ott lenne--hogy ne teljes egypárt rendszer lenne ismét.
Ez a többitől méltányosságot igényel.
Mesterházy pedig ha ezt nem tudja/érti/ látja, akkor ....

Mindegy! Csak ne nézne hülyének minket! választókat!
Gyurcsány pedig nem tehet mást, mint megpróbálja, ha nincs szövetség együttműködés , mert a fák állva halnak !
És mi van, ha mégsem most?!