A Kapcsolat.hu megújul.
Legyen ön is tagja egy jó közösségnek!

Botka László: Meg kell küzdeni

via mszp.hu

2017. január 25. 16:24 | 19 hozzászólás

„A Fidesz minden eszközt bevet majd, hogy elhallgattassa, torzítsa a programunkat.” - Megvan az MSZP új miniszterelnök-jelöltje – Botka László tárgyal szövetségkötésről és jelöltekről a demokratikus ellenzék többi pártjával - Az előválasztásban nem hisz, az egységben igen: teljesen új baloldali politikát épít a szegedi polgármester

Nem a táborra fókuszál, egymillió embert ragadna el a bizonytalanoktól, a Fidesztől és a Jobbiktól - Az új baloldali politika logikájában, stílusában és tartalmában jelentősen eltér a 2010 előtti baloldali politikától.

A Vasárnapi Hírek interjúja.

– Ha a választók lehetőséget adnak… – írja programjában. Szimpla vagy dupla lehetőségre gondol, azaz kizárólag parlamenti voksolásra vagy előválasztásra is?

– Az előválasztásról nem akarok többet beszélni, furcsa lenne engem azzal vádolni, hogy félek bármilyen választástól: húsz év alatt hetet nyertem, tisztában vagyok vele, hogy a bizalomért meg kell küzdeni…

– …nem vádoltam! A véleménye érdekel.

– Nem vezet sikerre egy amerikai típusú előválasztás: egyrészt a Fidesz rettentő könnyen meghekkeli, másrészt a baloldali pártoknak végre egységet kellene mutatniuk és nem egymással marakodniuk.

– Egy előválasztás vége a legitim egység, ami pártok és civilek közötti vetélkedésben született.

– A civilek akkor csatlakoznak hozzánk, ha mind a 106 egyéni választókerületben egységesen lépnek fel a demokratikus ellenzék pártjai. Eddig az riasztotta el a politikai aktivitástól a civileket, hogy nem látták az egységet, nem tapasztalták a győzni akarást. Azt nem vitatom, hogy ki kell kérni a jelöltállítás előtt a választók véleményét, csak így találhatjuk meg a 106 legjobb embert.

– És hogy gyűjtene népvéleményt? Közvélemény-kutatással?

– Teljesítményméréssel. Szegeden ciklusok óta megversenyeztetjük azt az 5-6 embert, aki sikerrel indulhat önkormányzati képviselőnek. Megnézzük, mennyire működik a kapcsolatrendszerük, milyen rendezvényeket képesek szervezni, hány embert tudnak mozgósítani, milyen az ismeretségük. Célravezetőbb országosan is így szűrni, mint hónapokig vitatkozni az előválasztásról, heteken át menedzselni azt, aztán újabb heteken át vitatni az eredményét – a folyamat minden eleme többet árt, mint használ.

– Hiszi, hogy – kiválasztási technikától függetlenül – fel tud mutatni 106 érdemi jelöltet a baloldal?

– Ha sikerül létrehozni az egységet, akkor újraéled a bizalom a kormányváltást akaró emberekben, és elkezdenek hinni az ellenzék kormányzóképességében is, akkor egyre többen vállalnak politikai szerepet is.

– Ön mindig egységet emleget. De a háta mögött béke van az MSZP-ben? Mi a helyzet például Hiller István választmányi elnökkel, aki többször kijelentette: a stratégia és a programalkotás nem az ön dolga, hanem a választmányé.

– Talán nem követek el indiszkréciót, ha elárulom: Hiller István a szerdai elnökségi ülésen egyértelművé tette, mind a személyemet, mind az általam képviselt programot támogatja. Én pedig rá számítok.

– Előállhat olyan helyzet, hogy ejti a miniszterelnök-jelöltséget?

– Az általam említett feltételek nem személyes feltételek, hanem a sikerhez szükséges alapkövetelmények. Ha nem sikerül a 106 legjobb jelöltet kiválasztani, ha nincs közös lista, vagy épp az új baloldali politika sérül, egyszóval, ha a három feltétel közül valamelyik nem teljesül, akkor értelemszerűen nem vállalom a jelöltséget. Most ott tartunk, hogy az MSZP teljes vezetősége támogat, és teljes felhatalmazást kaptam, hogy tárgyaljak potenciális partnereinkkel a szövetségkötésről. Heteken belül kiderül, hogy a három feltétel teljesül-e. Az én elszántságom nagyon erős.

– A Demokratikus Koalíció mintha ezt tenné: önt önjelöltnek titulálja, Gyurcsány Ferencet pedig élteti. Mit mond az egykori miniszterelnöknek, ha leül vele tárgyalni?

– Szögezzük le: nincs Gyurcsány-fóbiám. Sokkal jobb a véleményem róla, mint egy átlagos választónak. Az viszont ténykérdés, a magyar emberek többsége nem akarja, hogy a Gyurcsány-korszak visszatérjen.

– Jól értem, hogy az MSZP kampányüzemmódra állt át, és ön „vette át a pártot”?

– Ha az egység összejön, akkor azt hivatalosan jóvá kell hagynia a kongresszusnak, meg kell választania engem miniszterelnök-jelöltnek. Ezt követően létrejön – az MSZP alapszabályának megfelelően a – a választási bizottság, amit a miniszterelnök-jelölt vezet és irányítja a pártot.

– Beszéljünk programról. Az igazságosság és az egyenlőség társadalmát akarja helyreállítani. Nyolc éve azt sulykolja a kormányzat, hogy ami nem derül ki, az nem bűn; aki szociális segélyre szorul, az lumpen naplopó; csak a tehetőseket kell támogatni. Nem fél, hogy már senki nem fogadja szívesen az ön társadalomfilozófiáját?

– Nem félek. Ma Magyarországot az emberek többsége igazságtalan országnak tartja – olyan helynek, ahol nincs biztonság. Az emberek 40 százaléka konkrét létbizonytalanságban él; a hatalom egy nap alatt gründol olyan törvényt, ami szerzett jogokat vesz el; a kormány bármikor leszámol bármilyen szervezettel – például a civilekkel. Amikor egy kutatás azt vizsgálta, hogy miért vándorolt el több mint félmillió magyar, a legfontosabb oknak a létbizonytalanság bizonyult, a második tényezőnek pedig a kiszolgáltatottság. A jogállamot és a demokráciát akkor szeretik meg az emberek, amikor elveszik tőlük. Az embereket immár semmi nem védi meg a hatalomtól, és joggal érzik úgy: mérhetetlenül igazságtalan módon nem a munka, a tehetség határozza meg, hogy kiből mi lesz, hanem a hatalomhoz való viszony. Újfajta, politikai, szociális, gazdasági függésre építő kasztrendszer van kialakulóban – ezt szét kell zúzni, új baloldali programmal, stílussal.

– Függőségről beszél: hogy veszi rá az önkormányzattól függő közmunkásokat, az oligarchától függő helyi vállalkozókat és így tovább, hogy ne féljenek és szavazzanak a baloldalra, akkor is, ha ez megtorlással járhat?

– Egyelőre Magyarországon bárki szabadon bemehet egy fülkébe, magára húzhatja a függönyt, és kitölthet egy szavazólapot…

– Hiszi, hogy így van?

– Remélem, hogy többnyire igen. Szóval, amíg szabadon lehet választani, addig van esélyünk, hogy vissza tudjuk adni az embereknek a reményt, egy igazságos és biztonságos ország reményét.

– Nem tart attól, hogy túl korán állt ki a programjával – majdnem másfél évvel a választások előtt? Ellenlábasainak rengeteg ideje lesz, hogy koptassák, amortizálják, megpróbálják hitelteleníteni.

– Nem léptem túl korán. Ahhoz, hogy a remény üzenetét el tudjuk juttatni a legkisebb magyar faluba is, nem elegendő pár hónap. A Fidesz minden eszközt bevet majd, hogy elhallgattassa, torzítsa a programunkat. Kell ez az egy év, nem pocsékolhatjuk az időt további belső vitára és széthúzásra.

– Sokszor használja a remény szót – de mit jelent ez a mindennapok bajaiban? Programjában arról ír, hogy szükség lenne különböző biztosítási konstrukciókra, baj esetére – például, ha valaki elveszti az állását. Mit jelent ez: erőteljesebb szociális gondoskodást vagy épp valamiféle alapjövedelmet?

– Újra kell építeni azt a szociális védelmi rendszert, amit a Fidesz lerombolt – de a korábbinál hatékonyabb szisztémát kell létrehoznunk. Nagyon sok baj sújtja az embereket: nem találnak munkát, családi bajok miatt utcára kerülnek, tartozás miatt elveszthetik a lakásukat – az a jó szociális rendszer, ami a legtöbb helyzetben gyors és aktív segítséget nyújt. Ehhez kezdő lépésként át kell alakítani az adórendszert, amelyik egész Európában a legdurvábban sarcolja az alacsony jövedelműeket. A minimálbért adómentessé kell tenni, több kulcsos szja-t kell bevezetni, újra kell gondolni a családi támogatások rendszerét – hiszen a Fidesz a lakosság 10-15 százalékát, éppen a legtehetősebbeket támogatta. Ennek véget kell vetni.

– Lehet, hogy majd Medgyessy Péter 100 napos és Gyurcsány Ferenc 100 lépés programjára mutogatnak vissza, mondván: ön is országrontó osztogatásra készül.

– Átcsoportosításról beszélek. Amit most az átlag fölötti jövedelemmel bíróknak juttat a Fidesz-kormány, azt kapják meg a rászorulók, a dolgozói szegénységgel küszködők, az elnyomorodott középosztály tagjai. Egy rendes állam így működik.

– Ha hagyják, pontosabban, ha lehetőséget kap. Honnan lesz elég voksuk?

– Amikor Szegeden választásokat nyerek, a kampányom soha nem a meglévő tábornak szól. Amennyiben az összes demokratikus párt támogatóját összeszámolom, még akkor is egymillió voks híja van a Fidesz legyőzésének. Ezt a tömeget kell előteremteni. Erről az egymillió emberről három dolgot tudunk. Az első az, hogy léteznek – a bizonytalanok, a Jobbik támogatói és a Fidesz hívei között vannak.

– Utóbbiban nem téved?

– Szerintem nem. Több százezren csak azért szavaznának a Fideszre, mert nem látnak más kormányzóképes alternatívát. A második tudásunk, hogy ez az egymillió ember nem kér a 2010-es kormányzásból. Ha kérne, már ott lenne a baloldali pártok támogatói között. Nekik garantálni kell, hogy a 2010 előtti világ nem jön vissza.

– Az egymillió ember megszerzése érdekében együttműködne a Jobbikkal?

– Nem. A Jobbik ugyanolyan rossz, mint a Fidesz, sőt. Csak azért tűnhet kevésbé veszélyesnek, mert nincs hatalma.

 


A cikk eredetije: Botka László: Meg kell küzdeni


Hozzászólások

katicabogar képe

katicabogar
7 hónapja

Szia PlalyA!

Nem, nem tudom megmondani, és én sem vagyok a klasszikus összefogás híve. Elvileg nem is erről van szó, hanem arról, (és ezért akarják az előválasztást), hogy a választókerületekben egy jelölt induljon az, akinek legnagyobb a támogatottsága. Legalábbis pillanatnyilag erről van szó (szerintem)

Valamiféle együttműködésnek kell lenni, mert anélkül csak annyit érhetnek el a pártok, hogy bekerülnek a parlamentbe. Ezzel viszont nincs megoldva az ország helyzete. Ennek az oka sima matematika :(

Botkával kapcsolatban annyit tudok, hogy ő az MSZP miniszterelnök-jelöltje (és nagyon örülök neki) - és mostanában fog tárgyalni a pártokkal, civil szervezetekkel. Utána többet tudunk.

plalyA képe

plalyA
7 hónapja

Kedves Katticabogár!

Azt megtudod mondan,hogy miért kell összefogni?

Miért nem elég csak simán támogatni az adott jelöltet?

Miért kell egy pártnak beleszólni a jelölt programjába, miért nem hagyja hogy a jelölt elkészítse a programot, aztán azt lehet támogatni?

Miért kell mindenáron erőltetni ezt  az összefogásosdit, ami nem vezet sehova sem?

A Botka, ha úgy látja, akkor elkészítetet programját bemutatja mindenkinek, és az allapján lehet mindenkinek aki akarja támogatni. Miért  kell előre, elvenni a jelölt lehetőségeit, és bezárni rá az ajtót. Meg tudod ezeket mondani? Mert én nem értem, az egészet. Lehet, hogy én vagyok a hülye, és azért nem értem. De már két alkalommal csőd volt ez az összefogásosdi - mindegy hogy kinek a hibájából. Minek kell harmadjára ugyan abba a hibába belelépni.

Vagy három a magyar igazság - és ki kell mind a hármat játszani. Mert ha ez van, akkor térdre imához és nem kell szavazás, meg a pénzt pocsékolni.

Hagyjátok már egyszer a jelöltet, legalább a választásokig élni.

katicabogar képe

katicabogar
7 hónapja

Ha nem is mindennek kedves Zsadi, de a jelenlegi helyzet kialakulásához nagyon sok köze van. Ezt még talán ő saját maga is bevállalná, annyira igaz :(

katicabogar képe

katicabogar
7 hónapja

Összefogás ügyben nem az MSZP-vel van gond....

Érdemes meghallgatni Gőgös Zoltánt...

ZSADIzene képe

ZSADIzene
7 hónapja

Adtam már én is Piros Pöfögőnek igazat, meg is kaptam érte a magamét civilben... :(((
Pedig valóban oda kell figyelni a kritikus véleményekre, nem kicsit, nagyon!
Abból lehet tanulni, nem a sejhaj nyalásból!!:((

Való igaz, a tekintélyt nem kikövetelni kell, hanem kiérdemelni tettekkel, viselkedéssel, helyes politizálással..

Az esztergomi 2010-es példát kéne tanulmányoznia az MSZP-nek, és a többi ellenzéki pártnak, mert ott össze tudtak fogni a POLGÁRMESTER választáskor, csak sajnos a képviselőválasztással meg agyoncsapták az egészet!:(((
Hát pont EZT nem kéne csinálni!
Mert egy polgármestert (miniszterelnököt) a képviselő-testület (parlament!) el tud lehetetleníteni akár teljesen is, mint ahogy az Esztergomban történt 2010-14 között...

A látszólagos kormányzásnak ugyanis (lásd öszödi beszéd) SEMMI, de semmi értelme...
 

kirschner képe

kirschner
7 hónapja

Tulajdonképpen nem az mszp-vel volt probléma hanem a választókkal : nem szavaztak az mszp-re. Nagyon nem szavaztak rájuk. Az, hogy nem volt elég ellopni való pénz , azt megoldották : 13 000 000 000 000,- Ft hitelt vettek fel. Mindjárt volt elég pénz. Előbb - utóbb valaki majdcsak visszafizeti. Ha nem tör ki a válság Európában  talán még 2010-ben fel sem tűnt volna mekkora teher az országon ez az adósság. Lehetett volna felvenni újabb hitelt , mondjuk 26 000 000 000 000,- Ft -ot. Feléből visszafizetni a régi hitelt , másik felét ellopni. Aztán újabb hitel . . és még újabbat . . und so weiter.

A gazdaság által megtermelt pénzt csak akkor lehet ellopni, ha a gazdaság már megtermelte. A hitelt meg azonnal el lehet lopni amikor a számlán megjelent. A visszafizetés miatt pedig fájjon a hitelező és az utód feje.

plalyA képe

plalyA
7 hónapja

Kedves Zsadi!
Igen, valóban van ellenpélda is, de mint te is tudod, a kivétel erősíti a szabályt.

Másrészről, pedig éppen amit leírsz, az erősít meg engem abban, hogy a pártoknak az első körben semmi keresni valójuk a választás közelébe, mint párt – mint ember legyen jelen az adott párt tagja, és ne arra hivatkozzon, hogy ő szocialista vagy dk-s vagy valami. Értelmesen mondja el, hogy mi az, amivel egyetért vagy nem ért egyet. Attól, hogy valaki a tudományok doktora, a véleménye pont annyit ér mint a tied vagy az enyém. Nem a „tekintélyelvnek” kell uralkodni, hanem a hozzáértésnek.

Ettől még a Piros Pöfögőnek teljes mértékben igaza van.

ZSADIzene képe

ZSADIzene
7 hónapja

Ja, a 2010-es választáshoz tartozik még, hogy a Fidesz hatalmas ellenpropagandát indított, de Dorog, a volt bányász város példát statuált! Nem kért a fideszből!
A polgármeter és képviselőjelölt fideszes bizony csúfos vereséget szenvedett, és városi képviselőként is csak a fidesz listáról jutott be...

Nem tudni, 14-ben miért keményített be az MSZP is nálunk, képtelen nevekkel állva elő, felháborítva a lakosokat, hogy még esztergomit is delegált!
De a lakosság ismét "büntetett"!
Ugyanis megválasztotta a fenti okból már FÜGGETLEN jelölt Tittmannt, és az őt követő képviselőket is.
 

ZSADIzene képe

ZSADIzene
7 hónapja

Na drága PlalyA Barátom!

Azt gondolod, hogy a Piros Pöfögőnek teljes mértékben igaza van?!
Hát kérlek szépen, NINCS!
Mert igenis van ellenpálda arra, hogy az emberek közt van, aki TUD változni, és bízik abban, hogy változtatva is lehet győzni, azaz kiállni azért, amiben hisz, ami JÓ egy közösségnek, támadják is őt akár bármiyen eszközökkel, bízni kell az emberek etikai érzésében. Nagy "húzást" csinált az, akiről beszélek, huszárvágásnak is nevezhetném.
ÉLŐ példát hoztam, TESSÉK:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Tittmann_J%C3%A1nos

Bizony, nagy cirkusz volt itt 2010-ben, az MSZP nem kevesebbet akart, mint ránk kényszeríteni olyan jelölteket, akiket az emberek nem akartak! Nem volt könnyű biztos a döntése az akkor még regnáló polgármesternek és Testületének, hogyan védjék ki ezt a nemtelen támadást a város lakóinak érdekében, de SIKERÜLT úrrá lenniük rajta, mert biztosította támogatásáról őket a lakosság nagyobb része!
Kiemelném az idézett oldalból a lényeget, mit tett dr Tittmann János:
 

"1994 óta az MSZP tagja, és Dorog városának polgármestere. 2002 és 2010 között Komárom-Esztergom megye 5. számú választókerületének képviselője, és az Országgyűlés Egészségügyi Bizottságának tagja volt.

Dorog polgármestereként népszerűsége töretlen; 2002-ben ellenjelölt nélkül,[2] 2006-ban a szavazatok 69,04,[3] 2010-ben 66,88%-ával[4] választották a város vezetőjévé.

2014 júliusában kilépett az MSZP-ből és bejelentette, hogy függetlenként indul az októberi önkormányzati választáson.[5] Hozzátette:

„„Embertelennek és erkölcstelennek tartom, hogy az MSZP kérésére pártdelegáltakra cseréljem azokat a képviselő-testületi tagokat, akiknek jó részével húsz éve együtt dolgozom, és jól működő baloldali önkormányzattá tettük Dorogot”.” 

Ezzel a lépésével megtagadta az őt addig támogató MSZP-t és kijelentette, hogy nem kíván "a bukott baloldal" tagjai közé tartozni."
...............

Nos, Dr Tittmann Lános, városunk polármestere megmutatta, LEHET győzni párt támogatás nélkül is!
Lehet hinni baloldali értékben párthoz való tartozás nélkül is!

Hinni lehet az emberek etikai érzületében, mert az elmúlt húsz év elég bizonyíték volt arra nézvést, hogy városunk vezetése, élén a polgármesterrel JÓ úton jár.
Mi sem bizonyatja ezt, mint a szomszédos Esztergom városának elismerése: Dorogon jobban mennek a dolgok, mint náluk. Dorog város fejlődik, élhetőbb, mint Esztergom...
Pedig:
Megszűnt a bányászat, mégis fenn tudott maradni a felszínen. Fejlődik, épül, szépül, az emberek jó közérzettel, mosolyogva közlekednek az utcán, meg kell csak nézni, milyenek a MELLÉK utcák is, nemcsak a főút.

Én nem értek a politikához, mit kéne tenni másképp, mit  hogyan kéne változtatni, kit kéne és hogyan jelöltnek állítani, csak azt tudom:
Dorog sírnhat, ha Tittmann doktor nem indul már többször...

De a módszerét érdemes lenne tanulmányoznia azoknak, akik sikeres önkormányzati vezetők szeretnének lenni.
 

plalyA képe

plalyA
7 hónapja

Kedves Walter!

Az a baj vele, hogy egy olyan módozatot próbált megvalósítani, ami eleve kudarcra van ítélve.

 A szociálliberális inkluzió – a szciálliberális credó megvalósíthatatlan elképzelés.

 Ennek az az alapja, hogy az államot nem félnek eladósítani és a felvett hitelek elnyújtott visszafizetésével a jólét látszatát igyekeznek kelteni, illetve a gazdagabb rétegekre hárítják át az elnyújtott visszafizetés költségeit. A szociálliberális credó, tehát egy olyan rendszer, aminek a működése a gazdaság jó állapotától függ (ezt nem nehéz belátni - mert ha a tőkés profitja jó, akkor nem foglalkozik azzal- hogy neki plusz költséget rónak a nyakába- ha meg csökken, akkor azonnal távozik- azt sem szereti ha az állam nagyon el van adósodva, vagy nincs eladósodva) Tehát a szociálliberális inkluzió pont azt támadja, aminek a  működése az inkluzió alapja. Vagyis fából vaskarikát akar csinálni. (Egyelőre nem megy)

A demokrácia felépítésének, vagy egyáltalán kialakításának eddig két útját próbálta ki az emberiség az újkori történelmében. Az egyik a termelési mód radikális megváltoztatásával illetve a termelési viszonyok azonnali és visszavonhatatlan átalakításával próbálkozott, a másik pedig az adott termelési viszonyokon belül egyfajta átcsoportosítással, átalakítással próbálkozott. Az egyik a szent kollektivizmust tartotta szem előtt, a másik a szent individuumot tartotta szem előtt. Mindkét út zsákutca és a legvadabb terrorhoz és diktatúrához vezetett (a diktatúra megnevezést pejoratív értelembe kell érteni).  Az egyikben csak az anyagi világ törvényszerűségeit alkalmazták mindenre (Lásd ordo-marxista leninsta felfogás), a másikban pedig a szellemi világ törvényszerűségei alkalmazták mindenre – (lásd ordo-liberális felfogás,  vagy a jobboldali konzervativizmus)

Nagyon ideje volna már azt kipróbálni, amikor sem a kollektivizmus, sem pedig az individuum nem élvez elsőbbséget és az embert komplex módon kezeli. Az érdekartikulációnak nem csak gazdasági, vagy szellemi vetülete van, hanem mindkettő együttesen.  Ezt kellene szem előtt tartani a termelési mód átalakítása során.

Látod, ez a probléma csak, a 2010 előtti felfogással.

plalyA képe

plalyA
7 hónapja

Kedves Zsadi!

Azt hiszem ezért a hozzászólásért ki fognak tiltani, de mindegy.

Azt gondolom, hogy a Piros Pöfögőnek igaza van, most az egyszer.  A 2010 előtti emberekkel nem lehet új dolgokat összehozni, mert ők „belecsontosodtak abba a metodikába” Nem akarnak (még ha tudnának is) változtatni a megszokott dolgokon. Hogy ez mennyire így van, bizonyítja Hiller. Már megkezdte a „faragást”

 Kijelentette, hogy majd a választmány készíti el a programot és nem a Miniszterelnök- jelölt dolga az.

Vagyis megint a jól bevált prakticista fogás.

Egy frászt nem a Miniszterelnök- jelölt dolga a program - Pontosan az övé. Mi köze a Választmánynak, vagy bármelyik pártnak ahhoz, hogy egy Miniszterelnök- jelölt milyen programot állít össze. Már megint fordítva akarnak felülni a lóra.  Meg, hogy egyezzenek meg. Minek? Abból nem lesz semmi, mert az csak a pártok marakodását jelzi és nem többet (Ezért van igaza a Pöfögőnek)
 Hagyjuk már az „én vagyok a legnagyobb, én mondom meg, hogy mi legyen” elvet.

Úgy kéne csinálni, ahogy a normális országokban csinálják. Legyen a baloldalnak 6-vagy 8 jelöltje (Bár csak lenne, de nincs, csak kijelölt jelöltek vannak) Azok állítsanak össze egy programot saját elképzelésük szerint (amihez aztán a pártoknak semmi, de semmi köze nincs). Szerezzenek szponzorokat a programjaikhoz.-

Adják elő - legyen kampánystábjuk- (amelyeket ők fizetnek és nem az állam meg a pártok). Mutassák be a programot, győzzenek meg róla engem a hülye választót, hogy tényleg azt akarják, hogy nekem legyen jó. - Jöjjenek el a lakásomra, munkahelyemre ( No, nem biztos, hogy ezt a miniszterelnök- jelöltnek kell egyedül csinálni , de a kampánystábjának tagjai, aktivistái azoknak igen - keressenek meg, beszélgessenek velem, szólítsanak meg,- nem ezt akarják,- hát tegyék) Aztán majd én a választó eldöntöm, hogy nekem a 8 közül melyik tetszik -  na,az menjen az országosan a miniszterelnök- jelöltként a versenybe.

A legtöbbet elérő, mert arra fognak szavazni és nem arra akit, a Hiller és tsa akar.

Majd ezek után a pártok is megszólalhatnak, támogathatják az adott miniszterelnök- jelöltet, mint párt - de egyébként semmi keresni valójuk a közelébe. A pártfunkcionáriusok, meg nagyívbe kerüljék el, az egész kampányt- Támogathatják, és kiállhatnak érte, de azon túl nem sok közük van az egészhez. Ha támogatják és nyernek, akkor a támogatáson keresztül megvalósulhat az elképzelésük - ha nem nyernek, akkor meg rossz lóra tettek és majd legközelebb jobban megnézik, hogy kire tesznek – (nem saját magukat járatják le)

Van 19 megye Magyarországon- minden megyében mérettessenek meg azok, akik el szeretnék nyerni a miniszterelnök- jelölt pozíciót. A legtöbbet elérő legyen a baloldal miniszterelnök- jelöltje (ahogy azt a normális országokban csinálják)

Ha egy párt már előre kiköti, hogy csak ez meg az lehet a programba, és csak ekkor meg akkor támogatom, meg majd én megmondom, hogy mi legyen benn- akkor azt már megette a fene.

Nem kell előre egyezkedni –ez a jelöltek dolga minek avatkoznak bele a pártok. Majd ha eldőlt hogy ki lesz, akkor majd lehet vállalni és ellenezni meg minden addig minek? Azért hogy előre elvegyék a jelölt lehetőségét ( By Hiller)

Na, látod, ezért van igaza a Pöfögőnek. és nincs igaza annak aki egységet, meg megegyezést meg mindenféle dolgot követel. Együttműködni azt lehet- majd a jelölt érdekében, akkor már, amikor megvan az esélyes jelölt- addig meg csendben kell maradni.

Még azt is el tudom fogadni és képzelni, hogy mondjuk a Somogy megyei – alapszervezetek az A jelöltet támogatják a kampány első időszakában- aztán a Hajdú- Bihari meg a B jelöltet. Vagy mondjuk a Csongrád megyei a DK-s Csongrád megyei alapszervezetekkel a C jelöltet támogatja - majd ha kialakult az végső sorrend, na, onnantól kell mint párt egységesen a nyertest támogatni- ( demokrácia alapszabályát kell csak figyelembe venni és nem többet.)

Én valahogy így tudnám elképzelni a baloldal miniszterelnök- jelölt állítását. De úgy hogy majd ez megmondja annak, hogy mit és hogyan – ezt már sokszor kipróbáltuk és egyre kevésbé működik. Kéne már változtatni valamit. Nem a régi dolgokat ismételgetni. Abból nem lesz előre lépés.- ahogy azt a Pöfögő megírta.

Persze ez nem csak a Miniszterelnök- jelöltre vonatkozik, hanem a képviselőkre is meg a leendő kormánytagokra is, ahogy azt egy normális a demokrácia látszatára adó, országban lenni szokott – de hol van ettől Magyarország?

Szudoczky képe

Szudoczky
7 hónapja

Ez hosszú idő óta a legértelmesebb beszéd az MSZP soraiból. De mi van a miniszrerelnökségre bejelentkezett Szanyi Tiborral és a pártonkívüli önjelölttel? Ha sürgősen le nem állítják az önjelölteket, bohózat lehet a vége! Az előválasztással kapcsolatban is döntésre kell jutni a pártoknak, mert ha megegyeznek, hogy nem lesz, kár az energiákat fecsérelni. De ha nem tudnak ebben a kérdésben megegyezni és deklarálni a szándékokat, akkor megismétlődik 2014. Tehát sürgősen egyezzenek meg és minél előbb álljanak elő a megegyezésben résztvevő pártok, hogy lehessen kommunikálni az egyezség eredményét. Így a bizonytalankodók találhatnak új  igazodási pontot és lehet remény a megnyerésükre. Az idő sürget, nem lehet helyben járni, minél előbb fel kell mutatni a jelenlegi kormányzás alternatíváját.

ZSADIzene képe

ZSADIzene
7 hónapja

A jelenlegi URALKODÓK és szimpatizánsaik szerint MINDEN!
A közömbösek (pl. a választani el se menők) szerint akadt pár negatív dolog...
Az akkori hasznot húzók (voltak ilyenek akkor is bőven!) szerint pedig SEMMI...

De nem tudod a szlogent?
Pedig már elég régi:
MINDENNEK A GYÚÚÚÚÚRCSÁÁÁÁÁNY AZ OKA! :P

(Ugye pöfögő?!:DDD)
 

 


Walter
7 hónapja

Annyiszor emlegetik elrettentésképpen a 2002 - 2010 közti időszakot.

Tulajdonképpen mi a probléma pont ezzel az időszakkal?

ZSADIzene képe

ZSADIzene
7 hónapja

Ne aggódj, pöfögő!
Nem fog visszajönni!
Mert soha semmi ugyanúgy NEM TUD megismétlődni, ahogyan már megtörtént...

"Kétszer nem lehet ugyanabba a folyóba lépni." - Nem tudtad?! ;o)
 

kirschner képe

kirschner
8 hónapja

" . .  garantálni kell, hogy a 2010 előtti világ nem jön vissza. .  "

Ezt lehet garantálni 2010 előtti emberekkel? Azóta megváltoztak? Vagy ez is csak egy választási duma?

Kataaa képe

Kataaa
8 hónapja

Kedves Zsadi!  Egyetértek veled. A hiányos regagálások okozója, szerintem a félelem, az  érdektelenség. Azt is  tudjuk, miért van. Elsősorban az okokat kellene  megszüntetni. Nincs  könnyű dolga  az  MSZP-nek, de az  egész  baloldali ellenzéknek.  Média hiánya miatt, én  is szorgalmaznám a személyes  találkozókat, de ehhez, az  embereknek is tenniük kellene. Vagyis meghallgani és segíteni a tenniakarókat, nem pedig  egymást méltánytalanul leszólni. A múltat  félre kéne  tenni, támogatni a  változást. Nem utolsó sorban, a baloldali pártok végre fogadjanak el olyan programot, amivel leváltható a jelenlegi kormány.

ZSADIzene képe

ZSADIzene
8 hónapja

Utolsó mondat helyesen:
Ez hány %-os emelés?!:(

/Sajnálom, amiért többször is megjelent az írásom, én csak egyszer nyomtam meg a mentést./

 

ZSADIzene képe

ZSADIzene
8 hónapja

MSZP, baloldal, ébresztő!!!! Már megint "0" hozzászólás!!! Egy napja van fenn ez a riport!
Pedig ha ez nem világos beszéd, akkor micsoda az?! :P

Ráadásul igencsak támogatandó is minden ésszel gondolkozó, és nem elvakult ember által.

Csak tartok tőle, hogy pont azokhoz nem jut majd el, akik még annyira sem tehetősek, hogy hozzájussanak az internethez, tudomást szerezni ezekről a gondolatokról.
Jó lenne tudni:
Nem igénylik ám az emberek a drága, színes "Tájékoztató kiadványokat"!!!
Jó lenne utánanézni annak is, MEKKORA az a tömeg, akinek nincs internetes tájékozódási lehetősége. Közéjük személyesen kellene elmenni.
Mint Medgyesst tette 2002-ben. Meg is nyerte a választást az MSZP-nek!

Mert a tv-rádió hónapok, sőt, évek óta nézhetetlen, hallgathatatlan...

A fidesz nyomatja ezerrel a saját propagandáját! :(((
Tegnap megkaptuk a "Magyarország erősödik" színes kormánypropaganda füzetet. Végig olvasva csak a mérget ettem, mert MINDEN oldalához tudnám épp az ELLENKEZŐJÉT írni, mint amit a kormány állít!

Emelnek ezt, emelnek azt, írják, de semmit nem írnak arról, hogy az ÁRAK is növekednek, méghozzá sokkal NAGYOBB mértékben, mint a béremelések.
Pl. ugyancsak tegnap kaptam meg az ÚJ biztosítási díjakra a csekkeket.
Emelés: 3%!
És a nyugdíjaké?! :((
Továbbá:
A zsír kilója tavaly még 600 ft volt. Tegnap 750 ft-ot fizettem érte! Ez hány 5-os emelés?!:(