
Adatok töltése folyamatban...
2009-09-25 11:10
Az nem lenne szerencsés, ha most én vitatkoznék nyilvánosan, de semmi baj nincs azzal, ha Ti ezt teszitek.
Olvasom a bejegyzések láncolatát, az időnként kibontakozó vitát. Nem ritkán olyan dolgokat is találok, ami újdonságként hat, amit még nem olvastam vagy éppen már elfelejtettem. Szóval szívesen megnézem pár naponta, hogy miként alakul bejegyzésem utóélete. De régóta szeretnék valamit elmondani nektek. Van, hogy zavar a vita stílusa, hangneme. A szenvedélyes érvelés nem azonos a ledorongolással, a sértéssel, a megvetést sugárzó jelzőkkel. Szerintem nem szabad bántani egymást. Nem az a cél, hogy szűkítsük a baloldal táborát, hanem az, hogy bővítsük. Persze, kell vitatkozni itt a Kapcsolaton azzal, amivel nem értünk egyet. De nem támadunk személyeket. Személyek által képviselt nézeteket lehet keményen, de tisztességesen bírálni, vitriolosan kommentálni, egymásra viszont vigyázni kell. Sokakkal nem értettem egyet, sőt, ma sem értek egyet. Nyilván lenne vitám a szocialista párton belül is. Az nem lenne szerencsés, ha most én vitatkoznék nyilvánosan, de semmi baj nincs azzal, ha Ti ezt teszitek. De van egyfajta lojalitás, szolidaritás, amit egymás iránt tanúsítanunk kell. Itt nick nevet használunk, nem tudni, hogy ki van egy-egy érvelés mögött. Az nem fair szerintem, hogy az egyik fél ott áll teljes valóságában, a másik pedig egy nick név mögül támad. Megértem ezt a gyakorlatot a nyílt site-okon, hiszen ez az elfogadott szabály az internet világában. De a Kapcsolat más, ez egy közösség, itt van közünk egymáshoz. Arra kérlek benneteket, hogy óvjuk egymást. Trackback
A blogbejegyzés trackback címe: http://kapcsolat.hu/blog/trackback/89680
Hozzászólások
Hozzászólások RSS csatornája
|
Blogger adataigyurcsanyBlogbejegyzések: 714 dbBlog hozzászólásai: 8 db Leggyakoribb blog címkéi: Még nem címkézett Legfrissebb 5 blogjaArchív |
zoli1965
2009-11-05 15:00
En nem szeretnek a nick nevem moge bujni: Horvath Zoltan vagyok Jelenleg igaz irorszagban dolgozom , es a csaladom is itt van velem.
Teljesen egyetertek onnel, hogy a bal erzelmu emberek taborat boviteni kell!
Nem tudom megerteni, hogy a jobb oldal higyan kepes ezt megtenni, miert hisznek nekik az emberek?!
Mindenki , aki eddig kovette az esemenyeket, lathatja, tudhatja mit igertek es mi lett belole?
Miert hangulat szavazast csinal ez az orszag?/mert hisznek a joboldal igeretenek/
Miert nem lehet felvilagositani az embereket tenyszeru es szamszeru adatokkal, hogy mit tett eddig az orszag erdekeben a jobb ill a bal oldal??
Miert kellet varni addig egyalltalan, hogy a jobboldal ketfele szakitsa ezt az orszagot?
Hogyan juthattunk el idaig?
En szemely szerint nagyon szeretnem, ha magyarorszag egyseges lenne nezeteinkben es celjainkban egyarant.
Meg kell mondani a nepnek, hogy amit a jobb akar az nem lessz jo!
Mit csinalnak ok? Ha valamibe beletudnak akaszkodni, akkor azt mondogatjak a vegsokig. Addig mondjak es terjesztik , amig az emberek nagy resze ehiszi nekik. /Sajnos/
Ovjuk egymast, igen.
De ugy egymast, hogy mindenkit:)
Tisztelt Ex miniszter elnok ur, a nick nevek moge bujas miatt en hajlando vagyok megadni a nevemet es e-mail cimemet/elerhetosegemet/
Horvath Zoltan vagyok, Salgotarjani lakos.
E-mail cimem: zoltan0809@freemail.hu
Valamit tennunk kellene, osszefognunk vagy barmit, hogy amit eddig az Mszp elert , az ne doljon romba jovore!
udv mindenkinek:Zoltan
aora47
2009-11-04 18:39
Teljesen egyetértek az ön véleményével. Szerintem sincs semmi értelme a hangos vitáknak és akár az erőszaknak.
Tisztelettel Aora47!
hello2006
2009-10-07 17:12
Érdeklődve várom.
venasszony
2009-10-05 06:54
Valóban elkeserítő, hogy a baloldal hagyja magát visszaszorítani a médiából.
A Nol-t még el lehet olvasni, de a kommenteket ne próbáld, mert hányingert kapsz. Nem moderálnak.
anikó18
2009-10-03 19:36
"Mert amit a Fidesszel kellene csinálni, azt magukkal csinálják.
A balra húzódó MSZP nem a tőle jobbra (by Krausz) és balra állóktól is szerez elismerést és szavazatokat, hanem a középbal a balra tolódás miatt nem fog rá szavazni, a balszél meg a válságkormányzás miatt, mert - Krausznak is köszönhetően - az ország érdekében szükséges válságkormányzást nem tartják baloldalinak. (mint ahogy így nem is az. Akkor lenne az, ha egy kvázi társadalmi szerződés állna mögötte, hogy a válság után az eredményekből a most terhet viselők is részesedni fognak. Na akkor lenne a válságkezelés baloldali).
Tehát amit így elérni akartak, annak pont az ellentétét érik el. Ahelyett, hogy ezt a Fidesszel csináltatnák meg, lezárva előtte a közép elfoglalásának a lehetőségét.
Erre több megoldási lehetőség van még most is, csak nem látom, hogy az MSZP egyet is látna, vagy meg akarna valósítani belőle.
Így viszont a Fidesz két nyomvonalon is erősödik.
Egyrészt akadálytalanul elfoglalhatja a közepet, és ha így folytatja, akkor abban már az MDF és az LMP se tudja megakadályozni, másrészt érvényesül az a taktikája, hogy a 2006-os baloldali szavazókat ha már nem tudja megszerezni, akkor legalább otthon tartja, és így még kisebb saját bázissal is nagyobb arányt érhet a választáson az alacsonyabb részvétel miatt."
Szerintem is ez a lényeg!
geritibi
2009-10-03 01:00
peacekeeper
2009-10-03 00:35
Én pontosan látom, hogy Lendvai Ildikó mit szeretne.
Látszatbéke és látszategység ("összezárás") a költségvetésig - amit elfogadnak - majd utána felőle egymásnak eshetnek, aminek feltehetőleg egy pártszakadás vagy egy rész kiválása lesz a vége, vagy ami még rosszabb, egyben maradnak. (A legrosszabb, ha nem jó helyen válnak szét.)
Gyenge pontja ennek a tervnek a költségvetés elfogadása (mert aki a későbbiekben a balra magyar-ságát kívánja hangoztatni, annak nem érdeke ENNEK a költségvetésnek a megszavazása, ha csak nem időnyerés céljából) További gyenge pontja, ha nem tudnak békésen szétválni, illetve ha rossz helyen válnak szét vagy ha egyáltalán nem válnak szét.
Tehát itt az a lényeg, hogy kivel akarják elvitetni a balhét a kormányzásért és az elkövetett hibákért.
Tudom, hogy ez még mindig csak helyzetelemzés, de benne van a kiút.
Már az elérendő cél megfogalmazása is fontos. Nem választási győzelem kell, hanem minél nagyobb baloldali képviselet a parlamentben. Az nem baj, ha Orbán nyeri a választást (mondjuk 48%-al) de nem tud egyedül kormányt alkotni. (Vagy 52%-al, amivel ugyan tud kormányozni, de akkor nincs akkora felhatalmazása, amekkorát kért a "nép"-től. Márpedig azt hangoztatta, hogy neki "nagy" felhatalmazás kell).
És akkor a kivezető út, szigorúan szerintem.
Orbánt középen kell megállítani.
Ezt két csoportosulás tudja megtenni.
Egyrészt a konzervatív-liberális irányt az MDF és Bokros tudja lezárni, a szocialista irányt meg az MSZP-ből kiváló fiatalos, modern baloldalt képviselő Reformszocialisták , Gyurcsánnyal a soraikban (és nem a vezetésével!) Ebből következik, hogy én az MSZP-t szétválással szüntetném meg, jogutódnak a Kiss Péter vezette Baloldali Szocialistákat megnevezve. Szilinek mindenképpen a nevét kell adnia egy új bal-baloldali párthoz (Újbaloldal) amelyik főleg a nyugdíjasokat és a szociálisan leginkább kiszolgáltatott réteget kell képviselje.
Vagyis szerintem úgy lehet a baloldalon a legtöbb szavazatot elérni, ha minden nagyobb rétegnek saját olyan pártot adunk, mely képes bejutni a parlamentbe és ott képviselni szavazói érdekeit. (és nem mindegyiknek ugyanazt az arctalan, se sós se édes elhasználódott, megkopott kiégett masszaát)
Vagyis a kormányzás miatt kiábrándultaknak Szilit (meg aki vele megy, Szanyi, Lamperth, stb) Az MSZP mellett ma is kitartóknak a nagy túlélő Kiss Pétert, (Szekeressel, Lendvaival, Botkával, Mesterházival, stb) és a "gyurcsányistáknak" mondjuk Molnár Csaba vezetésével Gyurcsányt frakció vezetőnek.
Így a Fidesz egyikükre se tudná ráhúzni a kormányzás hibáit (Szilire semmiképp, Kiss Péterék elégedetlenek voltak Gyurcsánnyal és leváltották, és most különben is Bajnai a kormányfő, Gyurcsányt meg azért nem támadhatják, mert őt meg az az MSZP nem hagyta kormányozni, aki már nincs, meg nem is ő a kormányfő már.
A kormányt meg lehet támadni, a költségvetés megvan, a nemzetközi bizalom megvan, és mire kezdődik februárban a parlament, egy parlamenti többséggel rendelkező négypárti koalíció támogatná a válságkezelő kormányt.
És egyiknek se kellene kormányfőt megneveznie, hiszen van egy szakértő kormány, csak listavezetőt.
Szerintem az MSZP elvégezte feladatát, a rendszerváltásnak ez a korszaka lezárult, a párt elhasználódott, kiégett, célszerű megszüntetni, és a részeiből olyan rétegpártokat csinálni, melyek EGYÜTT lefedik a baloldali szavazókat, így van esély, hogy EGYÜTT hoznak annyi szavazatot, mint fénykorában az MSZP.
(És akkor már csak középre kell egy 10%-os politikai erő, akivel kormányozni is tudnának)
Na ez az én agyalmányom így éjfél körül, szigorúan kihangsúlyozva az ÉN-t, mielőtt a Fidesz rárepülne a sztorira....
hello2006
2009-10-02 20:17
A helyzetelemzésed világos.
A kivezető út nem.
danus43
2009-10-02 15:10
Egy kacsa, kit nem gátolt erkölcsi korlát,
vérbe mártva tollát,
epével dagasztott, könnyekkel erjesztett
rémhírektől nyüzsgő napilapot szerkesztett.
Mint képzelt csatákba kiküldött riporter,
fajokat tiport el.
Éhínség, mészárlás
s még száz más
kiagyalt borzalom
tobzódva tombolt mind a tizenkét oldalon.
Tűzvész vagy szerényebb
méretű merénylet,
naponként hatvan,
már nem kapott helyet, csak a viccrovatban.
Ezer vészt eszelt ki, a hasára ütve.
Így lett napilapja a valóság tükre.
Romhányi József
danus43
2009-10-02 15:04
Kattints ide
ezt meg már ismeritek
Kattints ide